….ilimlerin en şereflisi ve gâyesi Allahu Teâlâ'yı bilmektir. Bu da dibi bulunmayan bir denizdir. İnsanlardan bu hususta en üstün mertebeye yükselenler Peygamberler, sonra veliler ve sonra bunları takîb edenlerdir.
Çok ateşli hastalar vardır ki, tabîp ona evvelâ yine hararetini daha da yükseltecek ilaç verir de sonra tedavisine gider. Şüphesiz tabâbetten haberi olmayan buna şaşar. Fakat tabibin gâyesi, onu ilacın sadmesine dayanabilecek bir hâle getirmektir.