Bazen anılarımız, geçmişimizi daha güzel görmek için çerçevelerini değiştirirler ki geriye dönüp baktığımızda daha az korkunç şeyler görebilelim. Bazen anılarımızın üstünü boyarız ki altında gizlenenleri hatırlamıyormuş gibi yapabilelim.
Kitabı okurken sinirlenmemek ve kızgın olmamak elde değil. Jean karakterinin pasif gibi görünmesi ama aslında onun da kolaya kaçması insanı deli ediyor. Ortada bir suç varsa görülmeli buna çanak tutulmamalı. Bob karakterini çok sevdim olayları içselleştirip bunların hayatına kadar sirayet etmesiyle başkalarının davranışları insanlar üzerinde nasıl etki bırakıyor görüyoruz. Ve çocuklarının hakkında olup olmadık yerde insanların asla konuşmamaları gerektiğini de görüyoruz.