Bu kitabı çok sevdiğim birinin tavsiyesiyle okudum. Hayatım için biraz geç olmuş ama iyi ki okumuşum. Tek kelimeyle bayıldım ve hayatımın kitabı ilan ettim. Gabriel Marquez'in betimlemeleri,imgeleri bana bazen kitabı bırakıp duvar izlettirdi. Hem kelime dağarcığıma bir sürü kelime kattım hem de bir sürü şey öğrendim. Kitaptaki karakterlerin çok fazla olması göz korkutacak derecede olmasına rağmen zorlamıyor. Arada bir dönüp soy ağacına baktırabilir ama yine de büyük kafa karışıklığı yaratmıyor. Kitabı hayatımın kitabı ilan etme sebebim ise her ne kadar hayal ürünü içerse ve mitolojik olaylar barındırsa bile içinde hayatımdan bulduğum parçalar. "Bu romanı dikkat ve keyifle okuyan, hiç şaşırmayan sıradan insanlar tanıdım. Şaşırmadılar, çünkü ben onlara hayatlarında yeni olan bir şey anlatmamıştım, kitabımda gerçekliğe dayanmayan tek cümle bulamazsınız."