Söz konusu topluluklar arasındaki ilişkiler, çoğunlukla barışçıldır. Yine de, Arap aşiretlerinin içinde debelendiği korkunç sefalet göz önüne alınırsa, bu küçük toplulukların, kendilerinden bir miktar daha şanslı öteki klanların bir avuçluk servetini zor yoluyla ele geçirmek için nasıl yanıp tutuştukları kolayca anlaşılır. İşte bu nedenle düzenlenen soygunlara, Araplar, gaza der. Gazanın, geleneklerce konulmuş, yasaları ve kuralları vardır. Baskın vermek ve mal almak mubahtır fakat ne olursa olsun cana kıymamak koşuluyla... Adam öldürme ise, çölün yazısız yasasına göre, son derece ciddi sonuçlar doğurur.