Merve ÇAKIR

Merve ÇAKIR
@ufakbiryorum
Bi tık spoilerli olabilir..
5/10
·288 syf.··
2025 32. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2025 21:34
Herkese merhaba, Kitabı bitireli birkaç gün olmasına rağmen inceleme yazmak için bekledim fikrim değişir diye. Değişmedi. Bu kitap hakkında çok yorum dinlemiştim ama hiç spoi yememiştim. O yüzden konusu olarak ana kızımız var birkaç erkekle bağlanmak ve yaşamak zorunda ama kararsız olarak algılamıştım. Meğer öyle değilmiş. Kız bağlarından 5 yıl kaçıyor ve yakalanınca da bağlarını reddediyor. Reddetme sebebi de gücüm çok kontrol edemezsem ölürler diye düşünüyor. Ona kızgın olan bağlar da kıza hakaret, alı koyma, istismar, eziyet edici davranışlarda bulunuyorlar. Beş bağdan 2'si az önce yazdıklarımı daha fazla yapıyor ve çok ama çok rahatsız ediciydi. Kızımız da kitabın başından beri benim şöyle korkunç böyle ölümcül gücüm var onlara söyleyemem deyip ona yapılanlara boyun eğiyor. Çok sinirlendim. Kitabın yazım dili kendini okutuyordu neyse ki. Kitabın sonuna kadar gücünden bahsedip sonunda öğreniyoruz çok şükür. Bağlar şok tabi (!) Çünkü kızı Yeteneksiz zannedip aşağılıyor, eziyet ediyorlardı. Klasik olarak kız tabi ki onlardan daha güçlü hem de tek parmağıyla enerji harcamadan insanları öldürecek kadar. Vay! Kitaptan beklentim yüksekti. Ortalama kaldı. Zaten ince bir kitaptı ve kolay okundu. Serinin uzun olduğunu bilmiyordum. Yine de ikinci kitaba şans vereceğim beğenmezsem de bırakacağım. İyi günler, iyi okumalar dilerim..
1000Kitap
Kopuk BağlarJ. Bree · Olimpos Yayınları · 2024828 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Merve ÇAKIR

, bir kitap okudu
5/10
·288 syf.··
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2025 21:34
·
2025 32. kitabı
J. Bree
7.2/10 · 828 okunma
Tam bir hayal kırıklığı (Spoilerli)
1/10
·472 syf.··
2025 31. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2025 23:48
Herkese merhaba, Geçen ay okuduğum Yılan ve Güvercin kitabının ikinci kitabı olan Kan ve Bal'ı dün gece bitirdim. Çok yavaş tempolu ve can sıkıcı bir kitap oldu benim için. İlk kitabı okurken evreni ve karakterleri anlamak zaten zor olmuştu ve tam anladım bağ kurdum bu kez de onlardan nefret sürecim başladı bu kitapta. Ana karakter olan Lou'yu ben çok sevmiştim. Yazar ise bu kitapta nefret edelim diye elinden geleni yapmış sağ olsun. Kitap boyunca savaşa hazırlanıyoruz ve müttefik toplamaya çalışıyoruz. Sürekli bir kavga ve dövüş hakim Lou ve Reid arasında. Aşırı uzatılmış ve saçma sahneler vardı. Savaş olacağı gün yok öpüşelim, yok bilmem ne. Şaka mısın? Birbirinden farklı ırkları müttefik yapıcam diye uğraştın sonra onları bir yerde topladın ve odana gidip sevişecek misin yani? Bırakmamak için zor tuttum kendimi okurken. Son 40 sayfaya kadar da bir savaş yok zaten ve tam savaşımsı bir şey oluyor, yanlarındaki yoldaş dedikleri adam meğer tanrıymış ve savaştıkları kadına "artık yeter sana çok zaman verdim, bir sürü kişinin canını aldın bu kadardı hadi git" diyor. Kafamı kitaba vura vura bitirdim. Asla önermiyorum, serinin son kitabını ne zaman okurum bilmiyorum. Önümüzdeki ay tamamlarım diye düşünüştüm ama hayat enerjimi aldı bu kitap. Daha iyi kitaplarla görüşmek üzere...
1000Kitap
Kan ve BalShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 2021991 okunma
7/10
·424 syf.··
2025 30. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2025 18:32
Herkese merhaba, Kuzgun Oğlanları ilk çevrildiğinden beri merak ettiğim bir kitaptı. Seveceğimi düşünüyordum ve yanılmadım da. Çeviriden kaynaklı kitabın diline ilk 100 sayfa alışmak çok zor oldu ama sonrasında akıp gitti. Konusundan bahsetmeyeceğim. Ana karakterlerden en çok Blue ile Noah'ı sevdim. Blue yaşının gençliğine göre aklı başında ve mantıklı bir kız oldu kitap boyunca. Noah... benim favori erkek karakterim. Çok naif bir çocuk ve onunla ilgili şeyleri öğrenince üzüldüm. Açık ara kitabın en şaşırtıcı karakteriydi. Gansey ile Adam hakkında ne çok pozitifim ne de çok negatif. Gansey olgun, kültürlü ve analitik bir karakterdi ve yaşına göre baya zekiydi. Adam ise bana kalırsa çok pasif, fazla gururlu ve aidiyet duygusuna sahip olmadığı için kendini sürekli dışlayan bir karakterdi. Ronan ise tam bir muamma. Babasıyla ilgili gerçekleri ve kitabın sonunda söylemiş olduğu şeylerden dolayı aslında Gansey'den daha önemli bir karakter olduğunu düşünüyorum. Çok fazla gizemi var. Blue'nun babasıyla ilgili de kısmen bir şeyler okuduk ve çok ilgi çekiciydi. Adam'ın babasının problemli oluşundan bahsetmiyorum bile. Kitapta genel olarak baktığımızda hep babalarda bir şey varmış. Şimdi yazarken dikkatimi çekti. Psişik güçler, öngörü, büyü tarzı olayları daha çok görmek isterdim. Okunması böylesi kolayken merak edecek daha fazla şey olurdu. Akılda soru işaretleri kaldı. Umarım 2. kitapta yanıtlanır. Kitabı sevdim ve seriye devam edeceğim. İyi okumalar dilerim.
1000Kitap
Kuzgun OğlanlarıMaggie Stiefvater · Juno Kitap · 2025235 okunma