Saygıdeğer Tırpan FARADAY. Önünde saygıyla eğiliyorum.
Tırpan Cemiyeti okurken zevk aldığım, bir sonraki sayfalarını merakla okumak için beklediğim bir kitap oldu. Daha önce incelemiş olduğum yorumlarda gördüğüm ters köşeleri fazla yaşamadım. Birkaç olayı ve sonucunu tahmin ettim. Bazı olayların da çok zekice yazıldığını söylemeden geçemeyeceğim. Citra ve Rowan karakterlerinin gelişimleri güzel işlenmişti. Sadece aralarındaki çekim iyice yansıtılmamasına rağmen bu bende puan kırmama neden olmadı. Tırpan Cemiyeti'nde ki bazı Tırpanların Fanilik Çağını andıran karakterleri aslında insanlığın her ne ile karşılaşmış olursa olsun yine de yozlaşacağını, iyiler ve merhametlilerin olacağı gibi kötü ve gaddarların da olacağı anlatılmıştı. İnsanların ise ölümden korkmalarına rağmen doğaları gereği ölümü merak etmeleri çağ ne kadar gelişmiş olursa olsun değişmeyeceğini gösteriyordu.
Hükümet anlayışı kalkmış olsa da Fırtına Bulutu denilen bir teknolojiyle dünyanın rahatlıkla yönetilmesine rağmen, Tırpan Cemiyetinin yasalardan muaf olması ile gücü elinde bulunduruyordu. Bu güçten beslenen Tırpanlardan bazıları yoldan çıkmıştı. Aynı günümüzde gücünden emin olan insanların da kolaylıkla yasalardan kaçabildiği gibi.
Kitap benim için oldukça doyurucuydu. Okuduğum için çok mutluyum. Umuyorum ki Tırpan FARADAY VE Tırpan CURIE gibi karakterlerin dünyamızda çoğunlukta olurlar. Dünya daha merhametli olurdu...
Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum.