1900'ler civarında devrimci olması planlanan ve böyle olan, her türden bir dizi çalışma ortaya çıktı. 19. yüzyılın sonuna gelindiğinde fizik, mimarlık, resim, müzik, felsefe ve daha az olsa da iktisat ve tarihin tümü şiddetli değişimler gördü. Tabii ki tüm devrimler gibi bunun da kökleri geçmişin bir yerinde görülebiliyordu, 1880'lerde açık öngörüler vardı ve tüm devrimlerde olduğu gibi bu da geleneksel yaklaşıma sahip, "modernist” dünyadan kısmi izolasyon içerisinde çalışan insanlar tarafından bir süreliğine yok sayıldı. Yine de 1897'den 1910'a kadar o zamana kadar kabul edilen pek çok şey şiddetli şekilde tersine döndü ve yeni ortodoksiler yaratıldı.
19. yüzyıl liberalizminin merkezî doktrini bireyin ahlaki sorumluluğu olmuştu. Geçmişte bunun dinî hükümleri vardı, 19. yüzyılın ikinci yarısında seküler hükümler egemen oldu ve 1900'e gelindiğinde bunlar da eskisi kadar önem taşımayı bıraktı. "Varlık olarak birey" sorgulanmaya başlandı.