Ya hu, siz ne diyorsunuz?
Siz mi yaşamayı seviyorsunuz;
Onursuz, gurursuz ve vurdumduymazca...
Güldürmeyin beni!
Bu mu sizin için yaşamak?
Yaşamak nedir ki?
Bir kuru ekmek, bir yudum su mu?
Yoksa vur patlasın, çal oynasın mı?
O halde Filistin’de,
Myanmar'da, Keşmir’de, Doğu Türkistan’da...
Ne bu, yaşamak mı?
Direnç var hayatta,
Yaşamak emek işi, gayret işi.
Yaşamak bir şükür işidir;
Var olmanın teslimiyeti,
Gelen eziyetin yönelttiği yeri kavramaktır.
Yaşam; peynir ekmek, bal börek mi?
Yoksa sevdiklerinin hayallerini unutmamak için
Her gün Allah’a yalvarmak mı?
Harbiden, nedir yaşamak sizin için?
Bir tatlı gülüş,
Bin endişeden uzak, kaygısız bir ömür mü?
Yoksa hiç tanımadığın bir insan için
Oturup ağlamak mı?
Biz anlayamadık ya Resulullah...