Bilim insanlarının; birbirleriyle, devletle, patronlarıyla, sermayeyi ve üretimi elinde bulunduranlarla özel ilişkileri olan insanlar değil dışsal ve nesnel olan doğayla uğraşan, sırlarını keşfetmek için onunla mücadele eden kişiler olduğu düşünülür. Bu nedenle bilim, bilim insanlarının yaptığı şey olarak tanımlanmaz, bilim insanları, bilim yapan kişiler olarak tanımlanır.
Devrim öncesindeki doğa felsefesinin aksine, bilimin temel niteliği, "bilim insanı" denilen ve kendi kendini doğrulayan uzmanlardan oluşan özel bir grubun etkinliği olmasıdır.