Yaşamak, tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek, hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak; herkesten daha çok, daha kuvvetli yaşadığını, bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak... Ve bilhassa bütün bunları anlatacak bir insanın mevcut olduğunu düşünerek, onu bekleyerek yaşamak...
Kapağında İnsanlar yazan bir kitabın uzaylılarla içli dışlı olmasını hiç beklemezdim ve beklemediğim yerden beni vuran kitapları çok severim.
Matt Haig öyle bir kitap yazmış ki ne sıkıcı karakter iç dünyası okuyorsunuz ne de kitap bu konuda sığ kalıyor. Her şey yerli yerinde ve ayarında.
Mizah unsuru kitapta büyük yer tutmasa da bazı yerlerde beni çok güldürdü. Kesinlikle kaliteli yazılmış birkaç espri kitabı canlı tutuyor.
Bunların yanında kitabın konusu da çok ilgi çekici ve sürükleyici. Sıkıldığım bir sayfa hatırlamıyorum. Haig ince eleyip sık dokumuş. Hem eğlenceli bir hikaye okuyorsunuz hem de insanların basit ve aptalca görünen ama aslında daha karmaşık olan yapılarına bir uzaylının gözünden bakıyorsunuz.
Amacınız eğlenceli bir hikaye okumaksa bu kitap size göre, amacınız hikaye okumak değilse ve toplum tahlili okumak istiyorsanız da bu kitap size göre. İkisini birleştiren muhteşem bir kitap.