Bir insanın gelişebilmesi için yaşaması gerekir. Ancak birisi özellikle hayatın bir kısmında kendisini geri çekerse , geri çektiği duygusal yaşta kalacaktır gelişmeyecektir. Bir çok insan yetişkin gibi görünse de yaşadığı travmalardan dolayı içinde küçük bir çocukla beraber yaşar. Ne zaman ki duygusal olaylar çıksın karşısına, çocuk dümeni eline alır. Yetişkinlik ilişkilerinin çocuk duygusallığı ile değerlendirmek çok yara almaya neden olur.
''Özgür kişi kendi vereceği kararın sonucundan da sorumlu olma durumundadır. Oysa başkası ona neyi, nasıl yapacağını söylerse, sorumluluk yüklenmez, kolayca kabahati başkasına atabilir.''