"Ne var ki, alışkanlıktan değil, düpedüz içimizden gelen dürtüyle sevgi ve saygıda karar kılmış, düpedüz kendi gönlümüzle öğrenciliğe ve dostluğa yönelmişsek, varlığımızda ki bizi peşinden sürükleyen akıntıyla sevdiğinizden koparılıp uza götürüldüğünü hisseder gibi olduğumuz an, Bizim için acı ve korkunç bir andır kuşkusuz."
"Dışımızda gördüğümüz şeyler," dedi Pistoriud alçak sesle, "içimizdekilerin aynısıdır. İçimizdekinin dışında başka bir gerçek yoktur. İnsanların çoğunun gerçeğe bu kadar aykırı bir yaşam sürmesinin nedeni, kendileri dışındaki görüntüleri gerçek saymaları, içlerindeki dünyaya ise asla söz hakkı tanımamalıdır."
"Biz bir insandan nefret ettiğimizde, kendi içimizde yuvarlanıp bir insanın görüntüsüyle karşımıza çıkan birinden nefret ederiz. Bizim içimizde olmayan şey, bizi kızdırmaz."