Muhim olan gorebilmek azizim Michalengelo bir mermer blogunda Davud'u gordu. Sen neye baktiginda ne goruyorsun ?
Insanin baktiginda gordugu icindekindendir. Gorduklerin hosuna gitmiyorsa gorenin sen oldugunu hatirla..
''Nerede okumuştum, hani bir idam mahkumu, ölümünden biraz önce şöyle söylemiş ya da düşünmüştü:
Yüksek ve sarp bir kayalıkta, ancak iki ayağımın sığabileceği, dar bir çıkıntıda sonsuz bir gece, sonsuz bir yalnızlık ve hiç bitmeyecek bir fırtınayla sarılmış vaziyette yaşamak zorunda olsam ve bütün ömrümce , bin yıl boyunca, hatta sonsuza kadar o bir karış toprakta durmam gerekse, o şekilde yaşamak, şu anda bir saat içinde ölecek olmaktan iyidir...”
Karşımızdakini olduğu gibi görmeyip onu tanrılaştırmak; sonra da sanki böyle bir tanrı olabilirmiş de olmuyormuş diye ona kızmak. Bana biraz haksızlık etmiyor musun?
Ben kirliyim Milena. Hem de çok kirli. Temizlik ve saflık konusunda bu kadar takıntılı olmamın sebebi de budur zaten. Hiç kimse cehennemin en derin çukurlarına atılmış insanlar kadar saf bir şekilde çığlık atmaz. İşte biz, meleklerin ilahileri yerine onları dinleriz...