Sorumlu mevkidekiler, olayın nedeni olarak, kimi zaman yalnızca dış dinamik faktörlerini gösterirler. Burada kullanılan terim genellikle "dış mihraklar"dır ve çoğu zaman ifade ettiği anlam da, kabahatleri dışa yükleyerek kendini aklamaktan ibarettir.
Her insanın boynunda iki cepli bir heybenin asılı olduğu rivayet edilir. Öndeki
cepte başkalarının kusurlarının, arkadaki cepte de kendi kusurlarının bulunduğu söylenir.