Her yerde hazır ve nazır,
Çifte vav işlenmiş,
Bir güvercin,
Bir ürüzgâr kanadında,
Güruhumuzun nâcı olsun
Allah eyvallah nidasıyla,
Hasretimize nasiptir belki,
Eşiğimize metris olmuş,
Pendü nasihat sırrıyla.
((ARAFTA MÜNZEVİ BİR ADAM))
Ve hayret ettiler Hafız Osman'ın vavını almak istemeyen kayıkçıya. Olacak ya, üzerinde para yok o gün. Beşiktaş'tan Üsküdar'a geçiyor. "Bir vav yazayım sana evladım!" diyor kayıkçıya. Kayıkçı yüzünü buruşturarak alıyor vav'ı, ta ki yolu Bedesten'e düşene kadar. Avuç dolusu para sayıyorlar kayıkçıya o vav için. Ve bir gün tekrar biniyor kayığa usta. Kayıkçı bir vav daha istiyor. Hafız Osman reddediyor onu, "O vav her zaman yazılmaz," diyerek.
En çok şerh düşen gözlerini sevdim/ve mim afetinde kambur vav'ın nefesi/yayılır güz düşürür iklimime. Ben çorak bir toprağın beslediği, ben kımıldayan rüzgâra karşı dik durmak için kendi hüzünlerini dağa yaslayan, ben gecenin kıran saatlerinde nakşını kalbine gizli gizli ören.
Kayra Giray büyük bir hastanenin yöneticisi ama oldukça sıra dışı biri yanına alacağı Çırağı için bir mülakat açar Fuatta oradakilerden biridir.
Fuat işi kapar ama zekasıyla artık o Mutluluk ustasının çırağıdır bu çırak asla sıradan biri olmayacaktır çünkü o Kayra Giray'ın çırağıdır.
Kayra Bey çok zeki ve işinde oldukça ustadır bir gün
168- Ey insanlar, yeryüzündekilerden helal ve temiz olarak yiyin.
Güzel yiyecekleri ve giyecekleri kendilerine haram eden bir topluluk hakkında indi. Helalen külu'nun mef'ulüdür yahut mahzuf mastarın sıfatıdı veyahut mimma filardı'dan haldir. Min de parça bildirmek içindir, çünkü yeryüzündekilerin hepsi yenilmez. “Tayyiben” şeriatın yahut tab-ı selim'in hoş gördüğü şeydir, çünkü zaten helal birinciyi içine almaktadır. “Şeytanın adımlarını izlemeyin” heva ve hevese uymada arkasına düşmeyin, sonra helali haram, haramı da helal edersiniz. Nafi, Ebu Amr, Hamze, Bezzi ve Ebu Bekir tı'nın sükunu ile (hutvat) okumuşlardır, ikisi de hutvenin cem'i olarak lügattir. Hutve de adım atanın iki ayağı arasındaki mesafedir. İki zamme ve hemze ile hutuat okunmuştur ki bunda zamme vav'ın üzerinde imiş gibi tasarlanmıştır. İki fetha ile hatavat da okunmuştur ki hatvenin çoğulu olur, o da tek adım demektir. “Çünkü o, sizin için açık düşmandır” her ne kadar kandırmak istediğine yüzden dostluk gösterse de basiret sahiplerince düşmanlığı açıktır. Bunun içindir ki Allah Teala: “Onların velileri tağuttur” (Bakara: 257) ayetinde ona veli demiştir.
169- O, size ancak kötülük ve hayasızlığı ve bilmediğiniz şeyleriAllah'a demenizi emreder.
Mesela eşler koşmak, haramları helal etmek ve hoş şeyleri haram etmek gibi.