Sıdıka açıkgöz

Sıdıka açıkgöz
@vav_veylaa
Moleküler biyolog
Davransana... Eller de senin, baş da senindir! His yok, hareket yok, acı yok... Leş mi kesildin? Hayret veriyorsun bana... Sen böyle değildin. Kurtulmaya azmin neye bilmem ki süreksiz? Kendin mi senin, yoksa ümidin mi yüreksiz?
Duygu ve Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Her defasında nasıl iyi gelebilir bir şiir...
Kaybolan Yusuf döner Kenan’a bir gün; gam yeme. Gör şu mahzun ev olur tekrar gülistan; gam yeme. Ey gönül, işler düzensizlikten elbet kurtulur, Dertliler kalmaz perişan böyle her an; gam yeme. Gerçi birkaç gün felek sapmış gider, hep ters yöne, Her zaman arzuna dönmez çünki devran; gam yeme. Bülbülüm, kırlarda tekrar taht kurarsın, gün gelir, Tek ki sağ kal, kopmasın ömrün bahardan; gam yeme. Sel götürmüş yıkmış varlığın; mahveylemiş. Nuh eğer kaptansa, korkma olsa tufan; gam yeme… Hafız-ı Şirazî
Edebiyat
Bazen sözde manevi olarak telkinde bulunmak yahut olumlama yapmak, kendinle barışmak vb başlıklar altında sürekli Allah geciktiriyorsa güzelleştiriyordur, kaderin planına güveniyorum akışta kalıyorum ifadelerini gözlemliyorum. Ve vicdanıma çok ağır geliyor, rahatsız ediyor beni. İki temel soru sormak geçiyor içimden onlara; 1. Allaha ve kaderine inanıp güveniyorsan "gecikmek" tabiri ne kadar doğru? Kime göre neye göre erken veya geç. Allah herşeyi yerinde ve zamanında yaratmıyor mu haşa? 2. Buradaa gizli bir koşullama, yaratıcıya mutlak otoriteye şart koşma ortaya çıkıyor. Eğer ben istediğimde değil de sen istediğinde olacaksa madem: O zaman bana göre güzel olanı vermen gerekir-gibi. Bazen güzelleme adı altında ne istediğimizden önce ne düşündüğümüze özen göstermek gerektiğine inanıyorum. İnce çizgiler hassas dengeler... yeterince yorgunuz zaten...
Duygu ve Düşünce
Ye'sin sonu yoktur, ona bir kere düşersen Husrâna düşersin, çıkamazsın ebediyyen! ... Vazgeçmiş olaydı aramaktan, ne bulurdu? Elbet biri candan, biri cânandan olurdu!
Alıntı