Soru: Arabî aylar nedir?
Ö. Tugrul İnancer: Cemiyetimiz ne guzel ayarlamis. Her aya bir fonksiyon veriyor.
- Muharrem ayinda; Kerbela faciasina agliyoruz.
- Sefer de oyle geciyor.
- Rebiulevvel gelince Efendimizin dunyaya tesrifiyle bayram ediyoruz.
- Rebiulahir’de de oyle.
- Cemaziyel evvel ve âhırda tevbe ile mesgul oluyoruz ki gunahlardan temizlenip mubarek uc aylarin feyzinden istifade edebilelim diye.
- Recep’te Regaip var, Mirâc var.
- Saban’da Berat
- Derken Ramazan..Tarife ne hacet?
- Şevval’den sonra Zilkade ve Zilhicce’de Hac ve Kurban.
Tasavvuf muziginde gufteler de bu fonksiyonlara gore seciliyor. Ayrica Miraciye, Mevlid, Mersiye gibi ozel formlar da var. Bu da tasavvufun bir terbiye sistemi, ogreti sistemi. Bilgi, estetik ve sanatla veriliyor.
En’âm suresinde “Fe men yûridullâhû en yehdiyehû yeşrah sadrahü lil İslâm” buyurulur (En’am 6/125). Sadr diye bir yer var. Allah kimi dogru yola koymak, kime hidâyet etmek isterse onun kalbini İslam ile şerh eder.