Davranışsal anlamda sabit diye bir şey yoktur: Kimse hayatın her alanında zeki,utangaç,sabırlı veya depresif değildir. Hepimizin içinde geniş bir davranış dizisi vardır.
Zihnimizin bir şeyi başka bir şeyle ilişkilendirebilme becerisi yüzünden acı çekeriz, çünkü zihnimiz bize acı veren duygu ve düşünceleri tetikleyecek sayısız çağrışım üretebilir.