Başkalarının kavgası arasında kalıp ölen insan zaten hayatta kalabilecek kadar güçlü değil demektir. Eğer bir insan, hayatını istediği şekilde yaşayamıyorsa ölmesi daha iyidir.
Evet, işte sevgili dostlar sonunda burada, Deniz'in kıyılarında Orta Dünya'daki yol arkadaşlığımız bitiyor. Barışla gidesiniz! Ağlamayın, demeyeceğim; çünkü bütün gözyaşları kötü değildir.
Sadece en sonunda böyle karşılaşmamız ne hüzünlü. Zira dünya değişiyor: Bunu suda, toprakta hissedebiliyor, havadan kokusunu alabiliyorum. Bir daha karşılaşabileceğimiz zannında değilim.