Geçmiş saplantısı replik saplantısıdır.Tekrar düşkünlüğü,bağımlılığı yahut hastalığı.Çaresizlik,ilerleme-ilerleyememe korkusu.Herkes yapabilir ama ben yapamam inançsızlığı.Olabilirlik deneyimleri bunlara kapalıdır oysa.Her şeyin olabilir olduğunu söyleyebilmenin biricik yolu her şeyi ama her şeyi olabilir görmektir.Denemektir.Neyi denediğini fark etmezsen,ıstırap ya da neşe sana eşit mesafede kapalıdır.Kapılar kapalıysa da replikler mırıldanır durur içeride.Hiçbir şey yaşayamazsın doyasıya.Müzik susar,dans biter...