Nedense daha farklı bir şeyler bekliyordum kitaptan ama tam istediğim şeyi alamadım çünkü ben hayran kalacağım bir şeyler bekliyordum ama bence normal bir hikâyeydi. Kitap otuzuna çok yaklaşmış, boşanmış ve bebeğini kaybetmiş bir kadın olan Kozuko’nun annesi ve erkek kardeşiyle aynı evde yaşadığı olayları anlatıyor. Kozuko bebeğini kaybettikten ve boşandıktan sonra ağır bir depresyon yaşar ve ailesinin yanına döner bir süre sonra babası vefat eder, babasının vefatından sonra uyuşturucu ile sorunlar yaşayan erkek kardeşi askere gider, sonrasında ise maddi zorluklar başlar ve annesiyle baş başa kalırlar. Asil bir kadın olan annesi günden güne zayıflayıp hastalanırken Kozuko ne yapacağını bilemez. Bir gün bir kitap okurken yapmak istediği şeye karar verir. Kozuko kendi hayatının devrimcisi olacaktır. Devrimci olurken neler yaptığını ise okuyarak öğrenebilirsiniz. Hızlıca okuduğum, güzel ama farklı bir hikâyeydi. Dazai’ın kalemini çok merak ettiğim için okumak istemiştim, en azından görmüş oldum. Okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar…
Batan GüneşOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 20234,548 okunma