Ebru Yılmaz

Ebru Yılmaz
@xebruylmz
6/10
·74 syf.··
Beğendi
·
2022 2. kitabı
Ailesine olan borcunu ödemek ve çok sevdiği kız kardeşine güzel bir hayat sunabilmek adına zor çalışma şartları altında uzunca süre dayanmış, işine dört elle sarılmış olan Gregor Samsa bir gün böcek olarak uyanır. Annesi oğluna kıyamasa da iğrentiden baygınlıklar geçirir, babası ise canına kast eder. Üzerine elma atarak isabetlemeye çalışarak aşağılama ile yapar bunu. Ona olan iyimser yaklaşımı ve düşkünlüğünden kaynaklı olacak ki herkes ondan iğrenirken kız kardeşi böcek olan abisinin rahat etmesi için elinden geleni yapar. Fakat şartlar zorluğunu korumaya devam eder ve pis bir odaya kapatılıp ayak ucuyla günlük yemek itelenen Gregor Samsa artık iştahtan kesilmiştir. Evlerinde kalan üç ayrı odayı kiralamış olan kiracılar keman çalan kız kardeşini dinlemek istemişler fakat kısa sürede sıkılmışlardır. Zayıflıktan ayakta zor duran Gregor ise uzun süredir hiç olmadığı kadar mutludur. Kız kardeşinin o güzel notlarının, duruşunun değerini anlayan kimse yoktur salonda. Kardeşini o yerden kurtarmaya ve kendini ifade etmeye kararlı olan Gregor salona doğru ilerler ve birden herkes sadece ona dikkat kesilir. Evde arbede çıkar ve herkes iğrenti ile ona bakar ve kız kardeşi öncülüğü ile evden gitmesine karar verilir. Artık kimse onu görmek, ona bakmak istemiyordur. Hem bunca geçen zaman diliminde anne, baba ve kızı da iş bulmuştu. Zor da olsa geçimlerini sağlıyorlardı. Odasına giden Gregor bu zayıf bacaklarla salona giden o uzunca yolu nasıl yürümüştü anlayamadı. Ve artık kardeşine tüm içtenliği ile katılarak ölmesi gerektiğini düşünüyordu, ailesini düşündükçe mutluluktan duygulanıyordu. Ve sabah Gregor ölmüştü, ailesi de taşındı. /// Herkesin sefasını sürdüğü evde hayatını zindan eden ve ailesinin bunca seven Gregorun başına gelenler boşuna yaşanacak bir ömrü engellemiş
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,1bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·172 syf.··
2022 1. kitabı
Seçim hakkı vermeyen (iradeyi ortada kaldıran) despot bir ortamda hür iradeyle verilmeyen kararlar kişiliği yansıtamaz. [MÜDESSİR süresi 31de de irade emir kipiyle kullanılmamıştır. Zira irade emirle kullanılmaz. Bu da Allah'ın iradeye verdiği değerdir.] Ülkemizde çokça okunması ve okutulması gereken bir kitap :) İslamda da despotluk ve dayatma sonuna kadar reddedilir. [HÛD suresi 96-97 96.DOĞRUSU Biz Musa'yı da, âyetlerimizle ve keskin bir yetkiyle 97.Firavun'a ve onun yönetici seçkinlerine göndermiştik. Fakat onlar Firavun'un yönetimine boyun eğdiler. Ne ki firavun(laşmış) bir yönetimin, sağduyulu olması mümkün değildi. 96. âyette Firavunun kişiliğine 97. âyette ise misyonuna atıf vardır. YANİ bu ayetlerden anlıyoruz ki: HER DESPOT YÖNETİM FİRAVUNCADIR.] Fakat bizler hala pavlovun köpeği gibi kötü bir davranışta çocuklarımızı döverek ya da onları kötü hissettirecek şekilde ötekileştirerek eğitim vermeye çalışıyoruz. Hür iradesi ile iyiliği seçmeyen insan iyi midir? Bu kitapta bir insana iyi olmaktan başka çare bırakılmadığında o insandaki ve diğer insanlardaki etkileri de işlenmiş. Normal şartlar altında iyiliği kendisi seçmiş olan insanlar dahi çaresiz iyi birini gördüğünde içindeki kötülüğü tercih eder hale gelmişlerdir. Fakat en ufak ceza sistemi yahut kaba kuvvet devreye girince pasif iyimser olmuşlardır. Aslen bu iyiyi seçmek değil "otoriteden korkmak". İyi veya kötü her seçim toplum için çok değerlidir. İnsanlar her zaman iyi ya da her zaman kötü değildir. Önemli olan iyiliği er ya da geç ortaya çıkabilecek etkenleri hayatta oluşturabilmektedir. [HÛD suresi 114 ...Unutma ki iyilikler kötülükleri giderir. İşte bu, öğüt alacaklara bir hatırlatmadır.] Otomatik Portakal Otomatik Portakal
Otomatik PortakalAnthony Burgess · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2009113,2bin okunma