ebeveynler çocuklarını şu sözlerle koşulsuz olarak onaylayabilseydi, hayatlarımız ve dünyamız nasıl olurdu:
“sen bizim için değerlisin; seni daima seveceğiz ve destekleyeceğiz, sen kendin olmak için buradasın; başkalarını incitmemeye çalış ama kendin olmak için sonuna kadar çabala; düştüğünde ve başarısız olduğunda da seni sevmeye devam edeceğiz ama bir gün yanımızdan ayrılacağını biliyoruz; kendi kaderine doğru ilerlerken bizi memnun etmek için endişe duymana gerek yok.”
tarih nasıl da değişirdi! 
akşam trafiğinin ortasında ya da sahilde otururken veya sabahın üçünde, kim olduğunuza dair en ufak bir fikrinizin olmadığını veya tüm bu koşturmacanın nedenini bilmediğiniz hissetmediniz mi hiç? bu tür bir kafa karışıklığı, şaşkınlık ve şüphe yaşamıyorsak, büyük ihtimalle hayatımızı otomatik pilotta sürdürüyoruzdur.