bythewaynur

bythewaynur
@yabanmersiiini
diyorum ki, gerçekler. :yabannmersinni_
8/10
·416 syf.··
2022 15. kitabı
Mirasyediler•#kitapyorumu 4.5/5⭐⭐⭐⭐ İkinci şanslara inanıyordu, hatta bazen gençlik ve düşüncesizlikle heba olan birinci şanstan daha fazla inanıyordu. Leo... Hatalı olan ama asla kızamadığım bir karakter. Bayılıyorum ya! Şimdi size kapakta yazılanlar gibi sıcak bir aile hikâyesi demeyeceğim. Aksine buz gibi... Her an bir yerden bir şey çıkacakmış gibi tedirgince okudum resmen Kitabın isminden de anlaşıldığı gibi ortada bir miras ve 4 birbirleriyle nerdeyse hiç iletişim kurmayan kardeşimiz var. Sırayla bahsedecek olursak en büyükleri; Leo. Leo, yaşadığı bir kaza yüzünden rehabilitasyon merkezindeydi ve bu kaza kardeşleriyle birlikte kendisinin de ciddi maddi sorunlara yol açtı. Kendisi baya çapkın ve oldukça sorunlu biri... Ama kendisini seviyorum . İkinci kardeş ise Jack. Kendisi eşcinsel bir birey ve çooook ama çooook tatlılaaar, okurken gözlerimden kalpler fışkırıyordu Birazcık da sinirli bir yapısı var ve her an her şeye saldırabilir... Üçüncü kardeşimiz de Beatrice... Kendisi kitaptan en sevdiğim kadın karakter bu arada... Beatrice, yazar ve kitaplarının ön okumasını Leo yapıyordu. Paul ile olan ilişkileri çoook güzeldi Ve son kardesimiz de Melody... İsmi bile güzel namıssızın... Melody, en küçük kardeş ve babalarının 4 kardeşe orta bıraktığı mirasın alınabilmesi için 40 yaşına gelmesini bekliyorlar. İkiz kızları var, Nora ve Louisa... Kitap, yazarın anlatımından olduğu için onları da okuyoruz ve Nora'da eşcinsel... Simone ile çoook tatlılaaar Vee gelelim, bu kardeşlerden Leo'nun sevgilisi olan Stephanie'ye... O kadar iradeli, dik ve güçlü bir kadın ki... Hele, kitabın sonunda Leo herkesi terk ettiğinde hamile olmasına rağmen asla dik duruşunu bozmadı. Ve biliyor musunuz? Leo'nun bunu yapacağını hepsi içten içe biliyordu ama bir anlık o kadar mutlu
MirasyedilerCynthia d’Aprix Sweeney · Epsilon Yayınevi · 201825 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·520 syf.··
2022 4. kitabı
Bu kitap öff yani! Çok fazla güzeldi fakat dipnot olarak geçmek isterim ki, güzel olduğundan fazla da can yakıcıydı. Kalbim kırık bana dokunmayın modundaydım resmen iki gündür. Okurken kızdığım, kızdığım kadar da gülümsediğim o kadar çok yer vardı ki... Konusundan bahsetmeden önce bu kitabın gerçekten yaşandığını ve yazarın dedesi olan Üsteğmen Seyit Eminof ve onun biricik aşkı Shura'yı da tüm kalbimle tanımak istediğimi söyleyerek konusundan bahsetmeye geçiyorum. Kurt Seyt, oldukça varlıklı bir aileye doğmuş yakışıklı, hırslı, cesur bir adamdır. Üsteğmen olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Kendisi Moskova'ya bir davet için gittiğinde ise hayatını tamamen değiştirecek, kör kütük aşık olacağım Shura ile tanışır. Ve boom! Bu ikisi birbirine tabi ki aşık oluyor ama bu aşk onlara nelere mâl olacak düşünen yok. Neyse işte, ikisinin de birbirlerinden başkasını görmüyor. Resmen aşktan gözleri kör olmuş yahu! Okuduğum en gerçek aşktı! Kaçınılmaz olarak savaş çıktığında, Seyit ve Shura aileleriji bırakarak Türkiye'ye kaçıyorlar. Tabi bu arada çok fazla olay oluyor. En basitinden Seyit'in çocukluğunu okuyoruz ve o kısımları okumak gerçekten zevkliydi. Ee bunlar kaçtı ne oldu şimdi? Valla her şey birbirine girdi. İkisi de birbirlerinden uzaklaşmaya başladılar, yeni arkadaşları oldu ve ilişkileri sallantıdaydı. Ama şöyle bir sorun var ki... AŞK KARIN DOYURMUYOR! Sen memleketinden sevgilinle kaç gel, sonra o seni unutsun, oldu canım başka? İkisi içinde diyorum bunları. Ve daha sonra neler oluyor tahmin edin? Tabi ki Seyit, Shura'nın kendisine zarar verdiğine inanmaya başlıyor ve kıza haber bile vermeden bin, görücü usulü ile evleniyor. Bu olaylar arasında, Shura ve Seyit arasında aldatmacalar falan oluyor. Bu kısımlar asla hoşuma gitmiyor. Seyit, sırf Shura ve onun kuzenini kol
Kurt Seyt - ShuraNermin Bezmen · Pmr Yayınları · 20142,614 okunma
Puan vermedi·300 syf.··
2022 3. kitabı
#kitapyorumu 5/5⭐⭐⭐⭐⭐ 10/10⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🫀 Daha önce hiç okumadığım ve okurken elimden düşünmediğim, aşığı olduğum bir kitapla geldim bugün! Kitap hakkında tek söyleyeceğim şey, inanılmazdı! Gerçekten inanılmazdı. Daha önce de dediğim gibi alışılmışın dışında, ters köşelerle dolu muazzam bir kurguyu. Kısaca konusundam bahsedersek eğer, Etna adında ki kızımızın gündemde olan bir oyunu bilgisayarına indirmesiyle başlıyor her şey. O oyunun adı, kitabın isminde de anlamış olduğunuz üzere 'Kod'. Hani bir aralar Mavi Balina diye bir oyun vardı ya, heh işte onun gibi bir oyun. İlk olarak size soru soruyor ve verdiğiniz cevaba göre ya bilgisayarınızı çökertiyor ya da devam etmenizi sağlıyor. Bir de, ne hikmetse Etna bu oyunu yükledikten sonra en yakın arkadaşı Anu ile hayatlarına gencin biri giriyor. Adı da Nev. Bak seen. Bu Nev'e öyle bir sinir oldum ki anlatamam! Adamın ne halt ettiği en başından beri belliymiş de ben bir şey anlamamışım. Zaten en başından beri kıldım ona. Hayır bir gün Anu ile bir gün Etna ile buluşuyor. Canıma tak etti aaa! Neyse işim romantizm kısmını bırakalım ve asıl mevzuya gelelim. Nev ile Etna sevgili olduktan sonra Nev, bir örgüte çalıştığını ve devleti kötüleyerek alttan alttan gitmesi gerektiğini ima eder. Tabi Etna durur mu? Cık. Hemen bende geleyim diye atlar. Eh be kızım, aşk karın doyurmuyor ki! Sonra, bunlar kaçak göçek şehirden ayrılır ve taaa ormanın en derinlerinde olan örgütün yerine gelirler. Hayır hiç mi işkillenmedin yavrucuğum? Ve bilin bakalım sonra ne oluyor? Hooop, Nev görev için gideceğini söylüyor ve genç aşıklarımız ayrılıyor. Etna, gözü yollarda Nev'i beklerken aslında kendisinin de bir görev olduğunu ve her şeyin bir yalandan ibaret olduğunu öğrenmez mi bir de? Al sana kaos! En sevdiğim... Eh Etna akıllı kız, tâbi ki
KodAyşen Gencer · Edebiyatist · 202122 okunma
10/10
·217 syf.··
Beğendi
·
2021 38. kitabı
Barlas Beyoğlu sanırım okuduğum en nezih en saygılı karakterlerden biri. Her bir sayfa diğer sayfayı çevirmeye teşvik ettiği için zevkli bir okuma oldu. Kısaca konusuna değinmem gerekirse; Barlas anne ve babasını yeni kaybetmiş, bunun yasını tutan beş parasız bir adam. Çoğu kez intihardan dönmesini ve başka kimsesinin kalmaması da cabası . Birçok işe başvurmuş fakat hiçbirinden geri dönüt alamamıştır. Barlas, İşletme üçüncü sınıfta okulu bırakmak zorunda kaldığı için iş bulması haliyle zorlaşıyor. Üstelik sürekli başvurup her seferinde geri dönüt alamadığı için hayattan umudunu yitirmeye başlıyor. Barlas'a içim gidiyor, o satırları okurken midemde bir yumru vardı . Ama umudu komşusu Nurdan Hanım sayesinde yeniden filizlenmeye başlıyor ve burda ne kadar mahcup olsa bile o kadar çok sevinmişti ki, bu sevinci taa kalbimde hissettim. Tabi bir de yalnızca sesini duyup aşık olduğu Büşra'mız var. Yaa ben Büşra'ya bayıldım️. Ama olaylar burda bitmiyor ve ortaya bir de mektup çıkıyor. Meğersem bizim Barlas, bunca zaman yanlış insanları anne-baba bilmiş. İşin iç yüzü çok farklıydı ve o mektubu okurken içim parçalandı. Böyle basit satırlar gibi görünse de gerçekten can yakıyor. Barlas'ın içi paramparça olsa bile o dik, kendinden taviz vermeyen duruşu kendine hayran bıraktırdı. Büşra ile olanları ise tek bir kelime ile özetleyecek olursak ben buna, "Naiflik," derim. Yazar aşkın derinliğini o kadar güzel satırlara dökmüş ki... Kitap sanki sözlükte ki "saygı" ve "sevgi" kelimelerinin tanımı gibiydi. Kitabı sevmemin nedeni de bu zaten. MUTLAKA OKUMALISINIZ! Puan: 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐
Bize Kalan?SefirBey · Dorlion Yayınevi · 2021111 okunma
8/10
·103 syf.··
2021 21. kitabı
°ᴋɪ̇ᴛᴀᴘ ʏᴏʀᴜᴍᴜ° ❝Anlatacak bir hikâyem var. Pek parlak olduğunu sanmıyorum.❞ Selam, Nunu'nun çiçekleri! Bugün kısa ve özel bir kitabın yorumu ile geldim. Normal bir zaman diliminde hızla bitirebileceğim bir kitaptı ama okul, ders, çalışma programı falan derken 2 günde anca bitirdim. Şimdi yoruma geçeyim... Söylemem gereken şeyler var. Öncelikle içersinde 18 farklı öykü, 18 farklı yaşanmışlık var. Hepsinde bambaşka bir şey kattı bana ve öykülerin hepsi fazla derin. Size en sevdiğim öyküden bahsedeceğim kısaca. Öykünün adı, 'Mehmet'. Mehmet fazla silik bir insan ve kendisi taksi şoförü. Mehmet'in iddiasız tavırlarına, insanlar arasında görünmez oluşuna, kısaca sıradanlığına hayran biri var. Bu öyle bir hayranlık ki Mehmet'in takside müşterilerle nasıl iletişim kurduğunu, evde eşiyle nasıl olduğunu merak edip, gizli kameralar yerleştirmesi ne sebep oldu. Neyse işte, her seferinde kameraları değiştirip, onları izliyor ve Mehmet'in hayatına iyice aşina oluyor. Yine bir gün, fakültesine giderken taksiye biniyor ama Mehmet yok... Diğer şoförlere soruyor yine yok ama sonra öğreniyor ki ölmüş. Sıradan bir taksi cinayeti diye adlandırılmış. Tabi bunu da yani nasıl öldüğünü de takside ki kameralar sayesinde öğreniyorlar. Kameraların sahibi ise tutuklanıyor. Neden bilmiyorum fakat fazlasıyla ilgimi çekti bu öykü. Sıradan olmayan bir hayranlığın doğurduğu sonuçlar kendisini hapse attırmıştı. Okumanızı tavsiye ederim ama okumazsanız da bir şey kaybetmezsiniz. Yazarın kullandığı yazım dili gayet sade ve akıcıydı, bu hoşuma gitti. Kaleminize sağlık ve başarılarınızın devamı dilerim.
MevsimlikEser Kemal · Klaros Yayınları · 202116 okunma