Cevap vermek ve tepki vermek arasındaki fark, seçimlerimizdir. Tepki verirseniz kontrol başkalarının eline geçer. Yanıt verdiğinizde ise, kontrol eden taraf siz olursunuz.
En sonunda ona ulaşırız. Böylece kendimize ulaşmış oluruz. Çünkü gerçekte sadece kendimizi hisseder ve sadece kendimize yaklaşırız. Diğer kişi bizde yansımasını bulur. 'Aşkla' ifade ettiğimiz şey, kendimize karşı duyduğumuz aşkı tanımak ve hem kendimizle hem de diğer kişiyle 'bir' olmaktır.