7/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
“Kendimi benim için önemli olan bir şeyi yazmaya verdiğimde, yazmadan önce alışıldık yirmi dakikalık meditasyona girdiğimde, evrenimin engebelerinin ortadan kalktığını, fazlasıyla düzenli bir hale geldiğini görüyorum. Artık yazacak bir şeyim kalmıyor. Karşılaşmam yok olup gidiyor. “Problemlerim” çözülüyor. Hafiflik içinde bir mutluluk hissettiğim kesin; ama yazamıyorum. O halde, kaosa katlanmayı, Barron’un ortaya attığı gibi “karmaşa ve kargaşa”yla yüzleşmeyi yeğliyorum. O zaman, bu kaos tarafından düzeni araştırmaya, daha derindeki, altta yatan biçimi bulana dek onunla mücadele etmeye zorlanıyorum. Ancak o zaman, kendimi, Macleish’in dünyanın anlamsızlığı ve sessizliği diye anlattığı duruma, onu anlama zorlayabilene, sessizliği yanıt kılana ve yokluğu varedene kadar bağlayabileceğime inanıyorum. Sabahki yazma süresinden sonra meditasyonu otantik amacı için kullanabilirim – yani zihnin ve gövdenin derin bir gevşemesi için.”
Alıntı
Yaratma CesaretiRollo May · Metis Yayınları · 20223,208 okunma
10/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2025 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2025 10:44
Yaşadım Demek İçin Ne Yapmalı? / Muazzez İlmiye Çığ Merhaba arkadaşlar, Harika bir kitap okudum ben okumadıysanız mutlaka okuyun derim. Sevgili Büşra Sanay'ın daha önce kaleminden çıkmış olan "Kardeşimi Doğurmak" isimli kitabı okumuştum o da mükemmeldi. Bu da öyle. Gelelim kitabımızın konusuna, 1914 yılında doğan Cumhuriyetin kuruluşuna tanıklık yapan Atatürk'ün vefatını gören bir asırlık ömür yaşayan tarihçimiz Muazzez hanımın hayatını anlatan muhteşem bir kitap. Sevgili Büşra Sanay'ın birbirinden güzel sorularına hiç atlamadan yanıt veren ve yaşadığı sürece hep verimli olmaya çalışan insan. Beni en çok etkileyen yerlerden biri kitapta ne yazmak istediğimi biliyorum fakat artık yaşım gereği yazamıyorum ve yazması için de bir asistan tutmak istemiyorum dediği yer olmuştu. Kitapta, Türkiye'nin zamanla geldiği son durumu, halkın düşüncesinin zamanla nasıl gerilediğini, eğitim sistemini, Topkapı Sarayında yaşadığı yılları anlatıyor. Öyle çok konuya değiniyor ve öyle güzel anlatıyor ki her bir satırın altını çizmek istedim kitapta. "İnsan sevdiğiyle bir arada olunca her yer gözüne güzel gelir..." "Her şeyin başı iletişim. Düşündüğünü saklamayacaksın, konuşacaksın. Ama düşünürken de sadece kendini düşünmeyeceksin." "Yaptığı işi sevmeyen başarılı olamaz." "İnsan bu dünyada aklı kadar yer kaplıyor." "Hepimiz insanız ve biliyoruz ki her bilenden bir fazla bilen var." "Her insan değer görmek, sevilmek ve takdir edilmek istiyor." "Din, insanları manipüle etmenin en kolay yollarından birisidir. Eğer bilgi sahibi olursanız kimse sizi yanıltamaz." "İnsanın başına gelebilecek en güzel şey evlat sahibi olmak." "Dünyayı değiştirmenin ilk adımı kendini değiştirmektir." "Bilmiyorum" demeyi neden ayıp sayıyoruz." "Üzerinden 85 yıl geçti, hâlâ her 10 Kasım'da Atatürk bugün ölmüş gibi
Yaşadım Demek İçin Ne Yapmalı?Muazzez İlmiye Çığ · Tuhaf Yayınları · 20231,870 okunma