Öldü, hepsi bu, neden öldüğünün önemi yok, bir insanın neden öldüğünü sormak saçmadır, ölüm nedeni zamanla unutulur, yalnızca bir tek sözcük kalır geriye, Öldü.
Bu denli tatlı duygular içinde nasıl olur da insanın aklına uğursuz düşünceler gelebilirdi ki? Hava ve güneş ile sarhoş ben, özgürlükten başka bir şey düşünemiyordum; Umut, tıpkı çevremde kıpırdayan gün gibi canlıydı; beraat düşünerek, yaşamın ağır bastığı bir esenlikle yazgımı bekliyordum...