Güçten başka hiçbir değer tanımayan korku kültüründe çocuk terbiyesi utandirmaya ve dayağa dayanır. Böyle bir çocuk terbiyesi ya arsız yada pisirik insan yetiştirir.
Bir dostlukta, ilişkide olması gereken bazı standartlar var. Dürüstlük,alma- verme dengesi, samimiyet ve şefkat gibi. Bunların olması lüks değil, gereklilik.
Karşı taraf ısrarla davranışını değiştirmiyorsa senin kendi konumunu değiştirmen gerekiyor. Aynı konudan devamlı şikayet etmek ama hiçbir şekilde şikayetten öteye geçmemek bizi başladığımız noktaya, yani karşı tarafın bizi duymadığı yere getirecektir.