Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ahmed Hulûsi

Ahmed HulûsiYaşamın Gerçeği yazarı
Yazar
8.8/10
424 Kişi
1.406
Okunma
92
Beğeni
14,7bin
Görüntülenme

Ahmed Hulûsi Gönderileri

Ahmed Hulûsi kitaplarını, Ahmed Hulûsi sözleri ve alıntılarını, Ahmed Hulûsi yazarlarını, Ahmed Hulûsi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan, hiçbir zaman, o an’a kadar öğrendiklerinin; hafızasına girmiş olan verilerin sonucu ile, söylenen herhangi bir olayı inkâr etmemelidir!.. Evet, senin bu an’a kadar bildiklerin, böyle bir şeyi idrak etmene müsaade etmeyebilir; ama, yarın yeni öğreneceğin birtakım şeyler neticesinde onu bal gibi de kabullenmek mecburiyetinde kalabilirsin. Öyleyse, niye bugün inkâr?.. İnkâr etme!.. “Evet, böyle bir şey olabilir, ama ben şu anda bunu anlayamıyorum, idrak edemiyorum, araştırıyorum, aslını ve nedenini” de!.. Ve, müspet yaklaş!..
Sayfa 164Kitabı okudu
Reklam
Allâh’a yöneliminizi daima dışa, yukarı, öteye doğru değil; içinize, özünüze, varlığınızdaki Rabbinize doğru yapmaya çalışın; O’nunla içinizden konuşun!..
Sayfa 162Kitabı okudu
235 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Kendini Tanı, adıyla müsemma denir ya, gerçekten öyle bir kitap. Kitapta genel olarak tasavvuf felesefesinn temel aldığı anlayış ve kavramlar anlatılıyor. - Allah’a ermek nedir, nasıl anlaşılmalı? - Allah’ı, Hakk’ı görmek ne demek? - Ölmeden evvel ölmek ne demek, nasıl olur? - Cehenneme girip yandıktan sonra cehennemden çıkmak, cehennem çukurlarına sayısız defa girip çıkmak diye anlatılan nedir? - Tasavvufta anlatılan arınma çalışmaları, bilinç sıçraması, Allah’ta kendini yok etmek nedir, neye yöneliktir? Genel olarak mecaz ve sembollerle anlatılan bu ve bunun gibi bir çok kavram çok anlaşılır ve açık bir şekilde anlatılmış kitapta. Kitap, Ahmed Hulusi'nin internet sitesinden ücretsiz okunup indirilebiliyor.
Kendini Tanı
Kendini TanıAhmed Hulûsi · Kitsan Basım Yayın · 200636 okunma
Dedenin aldığı “âh” dalgaları, onun genetik düzenini öyle bir etkiler ki; neticesi kendisinde ortaya çıkmasa bile, çocuğunda veya torununda genetik intikal dolayısıyla ortaya çıkar ve dedenin cezasına maruz kalır. İşte bu yüzden denmiştir; “Dedesi erik çalmış, torunun dişi kamaşmış” diye…
Varlıkta her an "O"nu seyretmeye başla!.. Artık, isimlerle, kişilerle uğraşma!.. Ahmet yaptı, Hasan yaptı, kızım, oğlum yaptı gibi vesaireyi bırak!.. Allâh de, seyre başla... Artık, yorumu, yargılamayı bırak!.. Çünkü yorumuna kaynak olan şartlanmalarının oluşturduğu değer yargıları, hep sendeki kişilik özelliklerindendir!.. Ya huylarına göre, ya şartlanmalarına göre, ya da âdetlere göre hüküm vereceksin; başka türlü değil!.. Ama bütün bu hâllerden kurtulup, “Allâh’ın vechi”ni görmek istiyorsan, “Allâh de, ötesini bırak”!.. Ve sana açıklık getiriyor bu konuda da âyet: “...Muhakkak ki Allâh dilediğini yapar.” (22.Hac: 18) Kim?.. Allâh, dilediğini yapar!.. Nerede, dilediğini yapar?.. Yukarıda, ötende oturup da mı dilediğini yapıyor?.. Hayır!.. Bak, dikkat etsene; nerede yapmada dilediklerini?..
Reklam
İsim ve resim, hiçbir zaman öze perde olmamalıdır!..
222 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
Kitapta temel olarak, tasavvufun “Vahdet” müşahedesinin tespit ettiği “Âlemlerin aslı hayaldir” realitesi, açıklanmaya çalışılarak; bilim ile tasavvufun, “aynı şey”in iki ayrı yorumlaması olduğu anlatılmak istenmiş. İbni Arabi’nin, Gazali’nin ve daha nicelerinin asırlar öncesinde anlattıkları tasavvufun temelini oluşturan vahdet-i vücud gerçeğinin adeta bugünkü insanların, bugünkü dille ve rahatça anlayabilmesine hizmet ediyor. Kitap başta sona üstünde çok düşünülesi bölümler içeriyor ve tasavvufun temel konuları hakkında önemli bilgiler veriyor. Ben “Üst Madde” bölümünden ayrıca etkilendim. Üzerinde uzun uzun düşünüldüğünde çok farklı ufuklar açabilecek nitelikte. Not: Yazarın tüm kitapları internet sitesinden ücretsiz olarak okunup, indirilebiliyor.
Tek'in Seyri
Tek'in SeyriAhmed Hulûsi · Kitsan Yayınevi · 201433 okunma
Her şeyin değeri, zıddına göredir. Bir şeyin zıddı yoksa, onun değeri, pahası da bilinmez. Varlıkta her şey zıddıyla meydana gelmiştir. Her şey çift yaratılmıştır. O çiftin biri bir uçtadır, diğeri öteki uçta!.. Ve, biribirine göredir değerleri... Zıdları cem eden görüş ise, ancak ve ancak, Tek’lik yani “Vâhidiyet” noktasında mevcuttur.
Sayfa 106Kitabı okudu
Buna dair çok basit bir misal vermek gerekirse şunu söyleyebiliriz: Siz, oturduğunuz yerde, düşüncenizde bir dünya hayal ediyorsunuz... Düşüncenizde var ettiğiniz, hayal ettiğiniz bu dünya üzerinde de çeşitli özelliklere sahip insanlar oluşturuyorsunuz... Bu oluşturduğunuz insanlar ve varlıklar sizin ilminizde, hayalinizde mevcuttur ve yoktan var olmuştur. Eğer “var” kabul edilirlerse, onlar yalnızca sizin varlığınızla mevcuttur; ve neticede de “yok”turlar! İşte, tüm “evren”ler ve onların içindeki tüm boyutlar, katmanlar ve tüm varlıklar, böylesine, ilmi ilâhî’de var edilmiş, O’nun varlığı ile kaîm olan, gerçekte “yok”tan var olup “el an yok olan” varlıklardır!
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.