Bedia Akarsu

Bedia Akarsu

YazarÇevirmen
8.3/10
20 Kişi
·
97
Okunma
·
22
Beğeni
·
2299
Gösterim
Adı:
Bedia Akarsu
Unvan:
Türk Felsefeci, Yazar,prof
Doğum:
İstanbul, 27 Ocak 1921
Bedia Akarsu 27 Ocak 1921'de İstanbul'da doğdu. 1943 yılında İ.Ü. Felsefe Bölümü'nü bitirdikten sonra Ernst von Aster'in yanında başladığı 'Wilhelm von Humboldt'ta Dil-Kültür Bağlantısı' adlı doktora çalışmasını hocanın ölümü üzerine- bir kaç yıl ara verdikten sonra- yeni bir yaklaşımla Prof. Dr. Joachim Ritter'in yanında tamamladı(1954). 1956-1958 yılarında Heidelberg Üniversitesi'nde Prof. Dr. Hans Gadamer'in yanında çalıştı 1960'da 'Max Scheler'de Kişilik Problemi ' adlı çalışmasıyla doçent oldu.196 8 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde Felsefe profesörü olan Akarsu özellikle ahlak felsefesi kültür felsefesi dil ve tarih felsefesi üzerinde dersler verdi. 1984 yılında Felsefe Bölümü Başkanı iken kendi isteği ile emekliye ayrıldı. 1988 - 1990 yılları arasında Felsefe Bölümü'nü kurmak üzere Çukurova Üniversitesi'ne çağrıldı. Orada iki yıl boyunca konuk profesör olarak dersler verdi. Atatürk'ün kurduğu Türk Dil Kurumu'nun 1950'den beri üyesi olan Akarsu 1963 -1983 yılları arasında yönetim kurulu üyeliğinde bulundu. Kurum biçim değiştirdiği sırada asbaşkandı. 10 Kasım 1995'de İstanbul Üniversitesi 1. Atatürk Ödülü'ne değer bulundu. 1997'de Mersin Üniversitesi'nce kendisine Onursal Doktor unvanı verildi. Başlıca Yapıtları: . Wilhelm von Humboldt'ta Dil- Kültür Bağlantısı 1955 1984 (2.baskı) 1998 (3.baskı) . Max Scheler'de Kişilik Problemi İstanbul 1962 1998 . Modern Toplumda Kadın İstanbul 1963 . Ahlak Öğretileri 1. Mutluluk Ahlakı 2. Kant'ın Ahlak Felsefesi 1965 1982 (3.baskı) 1998 .Atatürk Devrimi ve Yorumları Ankara 1981 (3.baskı) .Felsefe Terimleri Sözlüğü 1975 1994 (5.baskı) Atatürk Devrimi ve Temelleri 1995 1997 (2.baskı) Yazar bu kitapta Türkiye'de üzerinde yeterli derecede araştırma yapılmamış olan Kant'ı ele alırken fizolofun kurumsal felsefesine de geniş bir yer ayırmış böylece Kant'ın genel felsefesine koşut olarak gelişen ahlak felsefesini de Türk okuyucusuna kapsamlı bir biçimde tanıtmıştır.
Modern çağın insanı!
Gerçi çok şey kazandın,ama her şeyi yitirme tehlikesi içindesin. Bütün evreni ele geçirme sevinci içindesin, ama kendi kendini yitirmek üzeresin.
"Öyle hakeret et ki, bu davranışınla olabildiği kadar büyük bir mutluluğu, olabildiği kadar küçük bir acıyla, olabildiği kadar çok sayıda insan için sağlayabilesin."
Yaşama neden bir güçlülük istencidir? Çünkü evrenin özü güçlülük istencidir. Savaşılan her yerde güçlülük için savaşılır. Bu evren özünde tüyük bir güçtür, başı sonu olmayan bir güç; boyuna değişen, ama bütün olarak değişmez kalan bir güç; dalgalanan, çağlayan güçler denizi; boyuna değişen sonsuz bir' dönüş; kendi kendisiyle çelişen, ama yeniden doluluktan yana dönen, çelişmelerden uyuma varan, kendi kendine evet aiyeo, kendi kendini özleyen bir oluş; hiçbir zaman doymayan, hiçbir yorgunluk duymayan bir oluş.
278 syf.
·8 günde·Beğendi·10/10
Felsefe ile ilgilenin herkesin mutlaka okuması gerektiğini düşündüğüm eserlerin arasında yerini aldı... Kitap, 18.yüzyıl Aydınlanma dönemi sonrasını ele almış ve ortaya çıkan yeni bilimleri, felsefe akımlarını ve filozoflara dair kısa ama doyurucu bilgiler sunuyor. Özellikle Aydınlanmanın etkisini 19. ve 20.yüzyıl düşünce yapısı ile harmanlayıp eşsiz bir sunum halinde anlatmaktadır. Auguste Comte'den Marx'a Nietzche'den Bergson'a Husserl'den Scheler'e Heidegger'den Sartre'a ve en son olarak Viyana çevresi filozoflarını incelemekte. Kendi açımdan kitabı çok başarılı buldum. Kitabın içeriği ise; Hegel okulunun dağılması, pozitivist akım, materyalist akım, Yaşama Felsefesi, fenomenoloji, yeni ontoloji, Varoluşçuluk, analitik felsefe ve çağdaş felsefe metinlerinden okuma parçalarından oluşmaktadır. "Her Felsefe çağını düşüncelerde dile getirir" der Hegel.
278 syf.
·5 günde·Beğendi·10/10
Nedir çağdaş felsefe ? Çağdaş felsefe, Batı felsefesinin 19. yüzyılın sonundan bugüne dek olan dönemidir. Felsefe ile alakalı olan herkesin bildiği tanım bu olsa gerek. Başlangıç noktası Kant olup bu dönemde felsefenin metafiziğe yönelimini arttığını söylemek mümkündür.Din, sanat, kültür gibi alanlar kendini temellendirmeye başlamıştır. Geçmişte felsefe bütün alanlara temas ederken bu dönemde ayrışmaya başlamış , varlık felsefesi, siyaset felsefesi gibi. Nesnel gerçeklik önem kazanırken insan varlığının anlamı kavrayabilme yetisine daha yakın olan bir felsefe görmekteyiz. Heidegger, Nietzsche, Bergson, Dilthey, Sarte, Comte, Husserl, Scheler, Kierkegaard ve nicelerinin akımları ve düşüncelerinin temelleri hakkında ön giriş niteliğinde olan, yormayan akıcı ve net anlatımıyla kesinlikle felsefe ile arası iyi olanların okumasını tavsiye edebileceğim bir kitap. Yine beni doyuran ve mutlu eden bir kitap ile tanıştım :) kitapla kalın...
278 syf.
·Beğendi·9/10
Felsefe denilince bu değerli kitabın akla hiç gelmemesini yadırgıyorum.Belki de Türkiye'de felsefe anlatımı konusunda yazılan en doyurucu kitaptır. Hegel'in okullarından başlayıp Analitik Felsefeye giden yolda birçok filozofu ve onların ürettiği felsefe akımlarını kısa ama doyurucu bir şekilde ele alıyor.Felsefe öğreten yapmacık kurgulu ve yüzeysel Felsefika ve Sofie'nin Dünyası kitaplarından kat kat üstün.
176 syf.
·Beğendi·Puan vermedi
Eudomania diye adlandırılan Mutluluk ahlakını konu alan kitap size mutluluk felsefesi hakkinda dolu dolu bilgi verecektir. Mutlulukcu doktrinin Epikuros uzerinden incelemesine ağırlık veren guzel bir çalışma
90 syf.
·Puan vermedi
Dönem itibariyle toplumsal yapıyı derinden sarsan, en çok etkileyen ve toplumsal değişim ve dönüşüme neden olan sanayi devrimi hem makro düzeyde, hem de mikro düzeyde büyük tarihi sarsantılara neden olmuştur. Köyden kente göçler, büyük işçi sınıfının doğuşu hem de meydana getirdiği buhranlarla toplumsal problemlere çözüm amacıyla sosyoloji bilimini meydana getirmiştir. İşte freyer sanayi çağının önemini, öncesi ve sonrasını titiz bir çalışma ile gözler önüne sermektedir.

Yazarın biyografisi

Adı:
Bedia Akarsu
Unvan:
Türk Felsefeci, Yazar,prof
Doğum:
İstanbul, 27 Ocak 1921
Bedia Akarsu 27 Ocak 1921'de İstanbul'da doğdu. 1943 yılında İ.Ü. Felsefe Bölümü'nü bitirdikten sonra Ernst von Aster'in yanında başladığı 'Wilhelm von Humboldt'ta Dil-Kültür Bağlantısı' adlı doktora çalışmasını hocanın ölümü üzerine- bir kaç yıl ara verdikten sonra- yeni bir yaklaşımla Prof. Dr. Joachim Ritter'in yanında tamamladı(1954). 1956-1958 yılarında Heidelberg Üniversitesi'nde Prof. Dr. Hans Gadamer'in yanında çalıştı 1960'da 'Max Scheler'de Kişilik Problemi ' adlı çalışmasıyla doçent oldu.196 8 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde Felsefe profesörü olan Akarsu özellikle ahlak felsefesi kültür felsefesi dil ve tarih felsefesi üzerinde dersler verdi. 1984 yılında Felsefe Bölümü Başkanı iken kendi isteği ile emekliye ayrıldı. 1988 - 1990 yılları arasında Felsefe Bölümü'nü kurmak üzere Çukurova Üniversitesi'ne çağrıldı. Orada iki yıl boyunca konuk profesör olarak dersler verdi. Atatürk'ün kurduğu Türk Dil Kurumu'nun 1950'den beri üyesi olan Akarsu 1963 -1983 yılları arasında yönetim kurulu üyeliğinde bulundu. Kurum biçim değiştirdiği sırada asbaşkandı. 10 Kasım 1995'de İstanbul Üniversitesi 1. Atatürk Ödülü'ne değer bulundu. 1997'de Mersin Üniversitesi'nce kendisine Onursal Doktor unvanı verildi. Başlıca Yapıtları: . Wilhelm von Humboldt'ta Dil- Kültür Bağlantısı 1955 1984 (2.baskı) 1998 (3.baskı) . Max Scheler'de Kişilik Problemi İstanbul 1962 1998 . Modern Toplumda Kadın İstanbul 1963 . Ahlak Öğretileri 1. Mutluluk Ahlakı 2. Kant'ın Ahlak Felsefesi 1965 1982 (3.baskı) 1998 .Atatürk Devrimi ve Yorumları Ankara 1981 (3.baskı) .Felsefe Terimleri Sözlüğü 1975 1994 (5.baskı) Atatürk Devrimi ve Temelleri 1995 1997 (2.baskı) Yazar bu kitapta Türkiye'de üzerinde yeterli derecede araştırma yapılmamış olan Kant'ı ele alırken fizolofun kurumsal felsefesine de geniş bir yer ayırmış böylece Kant'ın genel felsefesine koşut olarak gelişen ahlak felsefesini de Türk okuyucusuna kapsamlı bir biçimde tanıtmıştır.

Yazar istatistikleri

  • 22 okur beğendi.
  • 97 okur okudu.
  • 6 okur okuyor.
  • 87 okur okuyacak.
  • 1 okur yarım bıraktı.