Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Doğan Kuban

Doğan KubanMimarlık Kavramları yazarı
Yazar
Derleyen
8.6/10
83 Kişi
495
Okunma
89
Beğeni
6,5bin
Görüntülenme

Doğan Kuban Sözleri ve Alıntıları

Doğan Kuban sözleri ve alıntılarını, Doğan Kuban kitap alıntılarını, Doğan Kuban en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Evin kadın için yapıldığı düşüncesi İslam literatüründe yazılmaz fakat toplumsal statüsü vurgulanır. Türkçede evlenmek fiili bir eve sahip olmayı anlatmaktadır.
Bir ırk ifadesi en sade şekliyle evde somutlaşır. Çünkü ev, varoluşun anlaşılması güç sürecinde şekiller.
Reklam
Her sabah uyandığında bu 6 öğüdü hatırla... -Parmak ucuna basan, ayakta duramaz. -Kibirli yürüyen, mesafe katedemez. -Kendini öne çıkaran, dikkat çekemez. -Kendisini haklı gösterene kulak verilmez. -Kendini övenler takdir edilmez. -Başarıyla övünen sonunu hazırlar...
Minyatürlerin Önemi
“Minyatürler gibi görsel araçların da çoğunlukla en erken 15. yüzyılın sonlarından başlayarak ortaya çıktıkları göz önüne alınırsa, pek yardımcı olamayacakları anlaşılır. En önemli bir dizi minyatür, basit standart ev tipleri gösteren Matrakçı Nasuh tarafından 16. yüzyılın ilk yarısında yapılmış minyatürlerdir. Bunlarda yalnızca Marmara Bölgesi evleri kiremitlidir. Ancak evlerin biçimleri ilk yaşayan örneklerinde gördüğümüz tipolojiden oldukça farklıdır. 16. yüzyılın ikinci yarısında yazılan ‘Hünername’ de bazı hükümdar köşklerinin basit çizimleri bulunmaktadır. Yalnızca Nakşi’nin 17. yüzyılın ikinci yarısında yazılan ‘Tercüme-i Şakayık- ı Numaniye’ için yaptığı resimlerde ahşap kaplamalar, cumbalar ve baş pencereleri gibi Türk anonim mimarisinin önemli öğeleri görülmektedir.”
Sayfa 56 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
“𝑌𝑒𝑛𝑖 𝑏𝑖𝑟 𝑒𝑣𝑑𝑒 𝑏𝑢̈𝑡𝑢̈𝑛 𝑏𝑖𝑟 𝑔𝑒𝑐̧𝑚𝑖𝑠̧ 𝑦𝑎𝑠̧𝑎𝑚𝑎𝑦𝑎 𝑔𝑒𝑙𝑖𝑟.” •Gaston Bachelard, Mekânın Poetikası
Sayfa 40 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
“Evin mimari kurgusunda Yakındoğu mimari geleneklerinin etkileri olmasına karşın, işlevsel gelişiminin kadının aile ve toplumdaki yerine bağlı olduğunu görüyoruz. Bu, İslam dünyasının başka bölgelerinde de rastladığımız, yaşamsal ve yarı tarımsal bir düzenin ifadesidir. Dünya erkeğin, ev kadınındır.”
Sayfa 13 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
“Konutlar geçmiş toplumların kalplerinin attığı ortamlardır. Gerçi Avrupalılar ‘Dünyanın kalbi kapımın dışında atıyor,’ der. Fakat İslam toplumunun kalbi evlerde, yani kadının olduğu yerde atar.”
Sayfa 11 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Ayasofya sadece o zamana kadar görülmemiş bir teknik cesaret ve iç mekân güzelliği açısından değil, o çağ sanatının bütün yaratma olanaklarını göstermesi açısından da önemli bir sanat ürünüdür.
Anıtsal Mimaride Değişim
“14. yüzyılda yerel teknikler kullanılmaya devam ediyordu ve bazı yapısal ve dekoratif ayrıntılar Bizans geleneklerinden alınmaydı. Ancak bir yüzyıl sonra Osmanlı anıtsal mimarisi geleneği oluşmuş ve tümüyle farklılaşmıştır.”
Sayfa 37 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
" Biz mimarlar binaları güzel - çirkin diye ayırmayız. Bunlar çok öznel yaklaşımlardır. Mimari değeri olan ya da olmayan yapılar vardır. Bu husus görgüyle değil, bilgiyle, mimarlık bilgisiyle belirlenir."
Reklam
Ev planlarında açık galerinin anısı sürdüğü ölçüde bir süreklilikten söz edilebilir. Ancak ev planlarının içe dönüşüyle birlikte Anadolu evi en belirgin yaratıcı öğesini, "hayat"ını yitirmiştir; tam bir kentleşme ve içe dönüklük "hayatlı ev"in sonu olmuştur.
Sayfa 10 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
“Ahşap evin eyvanlı ve hayatlı tipik plana ulaşması 15. yüzyılı bulmuş olabilir. Anadolu topraklarında birkaç yüzyıllık bir kuluçka devresinden sonra, yeni Türk toplumu kendi konut kavramı ve üslubunu yaratmıştır.”
Sayfa 56 - Türkiye İş bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
“Kentlerin gelişimine yönelik yorum yapılırken Türk Anadolu’nun kırsal düzeninin sürekliliği gözden ırak tutulmamalıdır. Yerleştikten sonra da Türkler doğal bir çevre yeğlemişlerdir. Yüzyıllar boyunca kentte yaşayanlar yazları yaylaya çıkma geleneğini bırakmamışlardır. Göçerlik ve mevsimsel göçler yer yer önemli bir yaşam özelliğidir.”
Sayfa 36 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
“İslam ve Bizans geleneklerini kristalize modeller olarak kabul edebiliriz. Ancak, hayatlı evi, ortaya çıkaran mekanizma göçerlerin yerleşmesi ile daha doğrudan ilişkiliydi. Eski modellerin anonimleşmesi ve dönüşümü, eski kentlerin eteklerine göçerlerin yerleşmesi, yaylaya göçün sürerek bir çeşit mevsimsel göç haline gelmesiyle başlamıştır. Bu iki süreç, Türk kentleri ve evlerinin fizyonomisini yaratmıştır.”
Sayfa 35 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Yeni bir sentaks yeni bir anlam demektir. Bu anlam yeni bir işlevi yansıtabilir. Genel olarak yapının simgeselliği de bu işlevin uzun süreli varlığına bağlıdır. Bu süreç içinde simgeleşebilen biçim statüsünü işlevin sosyal içeriğin­ den alır. Venturi bir örtülü yer (decorated shed) ve bir sim­ge oluşun mimarinin varlığının temel bileşenleri olduğu­nu savunuyordu. Mimar belli bir amaca hizmet edecek ya­pıyı yaparken işte bu yeni simgenin potansiyelini taşıyan bir eşyayı yaratmaktadır.
504 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.