Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fred Feldman

Fred FeldmanEtik Nedir? yazarı
Yazar
7.8/10
5 Kişi
20
Okunma
3
Beğeni
1.237
Görüntülenme

Fred Feldman Gönderileri

Fred Feldman kitaplarını, Fred Feldman sözleri ve alıntılarını, Fred Feldman yazarlarını, Fred Feldman yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
368 syf.
8/10 puan verdi
·
10 günde okudu
Temel Ahlak Görüşlerine Yönelik İtirazlar’
Kitapta bazı temel ahlak kuralları soyut biçimlerde ele alınıp, bunlara yönelik itirazlar en temel argümanlarla ispatlanmış. Bu ahlak kuralları: Kantçılık, Ross’un kuramı, Normatif etikte eylem faydacılığı, Egoizm, Metaetik, doğalcılık,Rawls, Thomas Hobbes, görecilik, Edward Moore, duygusalcılık ve kuralcılık. Okuyucu eğer ki somut ahlaki meselelerin tartışıldığı(tecavüz, intihar, idam vb.) bir eser ümidindeyse aradığını bulamaz. Çünkü burada ahlaki meselelerden ziyade ahlaki ilkeleri tanımlamayla ve çürütmeyle haşır neşir olunmuş. Hatta öyle ki bahsi geçen ahlak kuramlarının her birine “doğru eylemleri doğru yapan nedir?” gibi çok temel sorular sorulup birtakım önermelerle tüm kuramların yanlışlığı ispatlanmış… Fakat kitabın temelini oluşturan “İyinin anlamı nedir? Biz nelere iyi deriz?” sorularına cevap bulunamamış… Ama buna rağmen tüm bu arayışların zaman kaybı olduğu da söylenemez. Keza bu sorunun cevabını verebilmek hiç de kolay değildir. “İyi meselesini” nasıl tanımlarsak tanımlayalım bir yerden bir mantık hatası patlak veriyor.. Hem şöyle bir yanı da var ki; tüm kuramların çürütülmüş olması, teoride her birimize felsefeye bir katkıda bulunma fırsatı doğuruyor. NOT: Kitabın dili oldukça ağır ve ele aldığı meseleler de oldukça çetrefilli..
Etik Nedir?
Etik Nedir?Fred Feldman · Boğaziçi Üniversitesi · 201219 okunma
Tüm kitap boyunca düşündüğüm şey..
Belki de ahlak cümleleri esasen duyguları ifade etmeye ya da emirler vermeye yarar. Belki de olguları ifade etmeye yaramaz! Bu dönemde yetiştirilen en önemli metaetik görüşlerden birine “duygusalcılık” adı verilmiştir.
Sayfa 308Kitabı okudu
Reklam
Thomas Hobbes, Leviathan’
Hobbes’un versiyonunda, insanlar özellikle güçlü bir insan ya da bir grup insan seçer ve iktidarlarını o insana ya da gruba tevdi ederler. Bu bir kez gerçekleşti mi, insanlar devlet ya da “büyük bir LEVİATHAN” yaratma yolunda epey ilerlemişler demektir.
Sayfa 203Kitabı okudu
Kategorik Buyruk-||’
Eğer bir insan intihar ederse, o zaman hayatını sonuna kadar katlanılır kılma amacı uğruna kendisini bir araç olarak kullanmış demektir.
Sayfa 185 - Immanuel Kant, A.g.e. [47].Kitabı okudu
Kategorik Buyruk-|’
Bir eylem ancak ve ancak başka bir insana salt “araç” olarak davranmaktan uzak durulduğu takdirde ahlâken doğrudur.
Sayfa 179 - Immanuel Kant, A.g.e. , s. 104 [55-56}Kitabı okudu
Kategorik Buyruk-||’
Kant “akılcı doğanın kendinde bir amaç olarak var olduğunu” iddia eder. Bununla, insanlar da dahil olmak üzere tüm akılcı varlıkların kendinde amaç olduğunu kastediyor görünür. Başka bir deyişle, her insan içsel olarak iyidir. Kant buradan bir insana salt araç olarak davranmanın asla ahlaken doğru olmayacağı sonucunu çıkarır.
Sayfa 178 - Immanuel Kant, A.g.e.[s.46}Kitabı okudu
Reklam
Egoizm karşıtı argümanlar’
Sizin mutlu olmanız benim mutlu olmamdan farklı olduğuna göre, ikisinin birden yegâne iyi şey olması olanaksızdır. Bu yüzden egoizm yanlıştır.
Sayfa 137Kitabı okudu
Yapmayı düşündüğünüz şeyin kısa vadeli sonuçlarını olduğu gibi, uzun vadeli sonuçlarını da düşünmeniz gerekir. Dokuz ay süresince duyacağınız acı, bu gece hissedeceğiniz bir hazzı dengelemeye hizmet edebilir.
Sayfa 125Kitabı okudu
Birçok kötü insan olduğundan, birinin onları daha iyi hale getirmek için bir şeyler yapması gerektiği açıktır. Geleneksel olarak bunu deneyen felsefeciler olmuştur.
Reklam
There is a crucial difference between SN and WM. According to SN, moral sentences have truth values. According to WM, they do not. This follows from the fact that according to WM, each moral sentence has two meaning components. One component is factual. It is the assertion that the speaker has a certain attitude. This part has a truth value. But the other component is a command. Commands are neither true nor false.
Sayfa 224 - the differences bw subjective naturalism ve stevenson's working modelKitabı okudu
for example, the sentence “Pain is bad” could not be used to assert anything. It could only be used expressively or imperativally. Consequently, it would seem that no one could Objections to know, or even believe, that pain is bad. For there simply is no such thing as the “fact” that pain is bad, according to radical emotivism. Thus, emotivism entails that there can be no “moral knowledge.” For this reason, emotivism is sometimes classified as a form of noncognitivism.
Sayfa 218 - kısaca radical emotivism:Kitabı okudu
moral judgments are closely associated with positive and negative feelings, or emotions.
Sayfa 212 - the definition of emotivismKitabı okudu
Moore’s main thesis in Principia Ethica is that goodness is an unanalyzable, nonnatural property. Put linguistically, this thesis is the view that “good” cannot be defined, and is not synonymous with any naturalistic expression.
Sayfa 203 - moore'un metaetiğiKitabı okudu
(1) Something is good if and only if it is--------. (2) Therefore, x is good =df. x is--------. If naturalists use arguments of this form, in each case putting some naturalistic expression in the blank, then they argue fallaciously. For arguments of the illustrated form are not in general valid.
Sayfa 196 - if and only if statementları geçersiz morality içinde. çünkü çok genel, yani bir şey hem güzel hem de tek bir koşula bağlı olmayabilir.Kitabı okudu
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.