Greil Marcus

Greil Marcus

Yazar
8.7/10
3 Kişi
·
13
Okunma
·
1
Beğeni
·
667
Gösterim
Adı:
Greil Marcus
Unvan:
Yazar ve kültür eleştirmeni
Doğum:
San Francisco, 1945
Greil Marcus 1945 yılında San Francisco'da doğdu. 1967'de California Üniversitesi Berkeley Amerikan Bilimleri dalından mezun oldu. 1968'de yine aynı üniversitenin Siyasal Bilimler Bölümü'nde master yaptı. 1971-72 yılları arasında Berkeley'de Amerikan Bilimleri alanında dersler verdi. Halen Berkeley'de ve çeşitli üniversitelerde, ABD ile Avrupa'daki müze ve sanat enstitülerinde sık sık seminerler vermektedir.

1968'de Rolling Stone dergisinde eleştiri yazıları yazmaya başladı. Daha çok pop müziği eleştirmeni olarak tanındı; ama edebiyat, sanat, sinema ve siyaset üzerine yazdığı sayısız yazısı da mevcut.
Kitapları Almanca, Danca, Japonca, İspanyolca, Fransızca, İtalyanca ve Türkçe gibi çeşitli dillere çevrildi. Yayımlanmış kitapları şunlardır: Mystery Train: Images of America in Rock ’n’ Roll Music (1975, 2008); Lipstick Traces: A Secret History of the 20th Century (1989, 2009); Dead Elvis: A Chronicle of a Cultural Obsession (1991) [Elvis Presley-Bir Kültürel Takıntının Güncesi, Çev. İlyas Hızlı, Korsan Yayınları, 1993], In the Fascist Bathroom: Punk in Pop Music (1993; ilk olarak Ranters and Crowd Pleasers adıyla yayımlandı), The Dustbin of History (1995); The Old, Weird America: The World of Bob Dylan’s Basement Tapes (2000, 2011; ilk olarak 1997'de Invisible Republic adıyla yayımlandı); Double Trouble: Bill Clinton and Elvis Presley in a Land of No Alternatives (2000), “The Manchurian Candidate” (2002); Like a Rolling Stone: Bob Dylan at the Crossroads (2005); The Shape of Things to Come: Prophecy and the American Voice (2006); When that Rough God Goes Riding: Listening to Van Morrison (2010); Bob Dylan by Greil Marcus: Writings 1968-2010 (2010) ve The Doors: A Lifetime of Listening to Five Mean Years (2011).

Derlediği kitaplar: Stranded (1979, 2007); Psychotic Reactions and Carburetor Dung by Lester Bangs (Knopf, 1987), The Rose & the Briar: Death, Love and Liberty in the American Ballad [2004, Sean Wilentz'le birlikte]; Best Music Writing 2009 (2009) ve A New Literary History of America, [2009, Werner Sollors'la birlikte].

Ayrıca Express-Times, Rolling Stone, Creem, City (San Francisco), The Village Voice, New West/California, Artforum, San Francisco Focus, Interview, Salon, New York Times, Esquire ve City Pages'te (Minneapolis) makaleleri yayımlanmıştır; The Believer adlı dergide Real Life Rock Top 10 başlığı altında yazıları yayımlanmaktadır.

1966'dan beri Jenelle Bernstein Marcus'la evli olan Greil Marcus'un Emily Rose Marcus ve Cecily Helen Marcus adlarında iki kızı var. Oakland, California'da ikamet ediyor.
Kabul etmemizin istendiği bir hayatın yanlış olduğuna dair inancımızın dışında hiçbir şey doğru değildir. Hiçbir şey doğru değildiyse her şey mümkündü.
Greil Marcus
Sayfa 20 - Ayrıntı Yayınları
Nihilizm, dünyayı kendi kendini yiyip bitirme itkisinin içine kapatmak demektir; olumsuzlama ise dünyanın göründüğü gibi olmadığını herkesin görmesini sağlayacak bir eylemdir: Bu anlayışa göre dünyanın bir hiç olabileceği, bu hiçlikle birlikte birdenbire boşalan alanı yaratıcılığın olduğu kadar nihilizmin de doldurabileceği ihtimali ancak hareket tam anlamıyla başarıldığında mümkün olacaktır.
Kültür içindeki soy sop meselesi değişkendir. Kültür içinde ortaya çıkan her yeni tezahürat geçmişi yeniden yazar, geçmişin lanetlenmişlerini kahramanlara, kahramanlarını da lanetlendirilmişlere dönüştürür.
Uydu kanallı televizyonları olan ve sayısız kanal içinde kendi eğlencelerini kendilerinin seçtiğine inanan TV seyircileri gibi...
Modern toplumda boş zamanın (bugün ne yapsam acaba?) yerini eğlence (bugün ne izlesem acaba?) aldı. Gerçekleşmesi mümkün bütün özgürlüklerin yerini sahte özgürlük safsataları aldı: Görülebilecek her şeyi, başkalarının yaptıkları her şeyi görebilecek kadar zamana ve paraya sahibim. Bu özgürlük sahte olduğu için, sahip olunduktan sonra da tatmin etmiyordu insanı, sıkıcıydı.
Modern kapitalizm herkesin başını sokacak bir eve ihtiyacı olduğu yollu basit bir argümanla insanları mimariyi eleştirmekten alıkoyar, tıpkı televizyonun insanların bilgi edinme ve eğlenme taleplerini karşıladığı fikrinden dolayı kabul görmesi gibi. İnsanlar, şu bilginin, bu eğlencenin ve şu çeşit bir barınağın kendileri için değil de kendilerine rağmen ve kendilerine karşı yapıldığını, oluşturulduğunu görmezden gelecek hale getiriliyorlar.
... modern kapitalist proje, insanların potansiyel olarak hat hudut tanımayan arzularını ev idaresinde gerekli pratik ihtiyaçlar biçiminde kanalize etmek, bu ihtiyaçların giderilmesini "hayatta kalmak" olarak adlandırdığı bir düzeye hayatı da "ekonomik zorunluluklar biçimine indirgemek durumundadır; burada zorunluluk derken, satın alınan şeyin öznel bir arzuyla değil, onsuz yaşanamayacağının nesnel bir biçimde kanıtlanmasından dolayı satın alındığı kastediliyor; ...
Kabul etmemizin istendiği bir hayatın yanlış olduğuna dair inancımızın dışında hiçbir şey doğru değildir. Hiçbir şey doğru değildir her şey mümkündü.
Her şeye sahip olmadığın sürece sen hiçbir şeysin: Bu modernlikti. Modernlik, kapitalizmin kaldıraç noktasının üretimden tüketime, zorunluluktan isteğe doğru kaymasıydı. Gerçekleştirilmesi güç bir projeydi bu: Arzuların tümünün piyasaya sürülecek bir hale indirgenmesi, bir ihtiyac haline getirilip bir ihtiyaç olarak yaşanmasının sağlanması gerekiyordu.
Yazara henüz inceleme eklenmedi.

Yazarın biyografisi

Adı:
Greil Marcus
Unvan:
Yazar ve kültür eleştirmeni
Doğum:
San Francisco, 1945
Greil Marcus 1945 yılında San Francisco'da doğdu. 1967'de California Üniversitesi Berkeley Amerikan Bilimleri dalından mezun oldu. 1968'de yine aynı üniversitenin Siyasal Bilimler Bölümü'nde master yaptı. 1971-72 yılları arasında Berkeley'de Amerikan Bilimleri alanında dersler verdi. Halen Berkeley'de ve çeşitli üniversitelerde, ABD ile Avrupa'daki müze ve sanat enstitülerinde sık sık seminerler vermektedir.

1968'de Rolling Stone dergisinde eleştiri yazıları yazmaya başladı. Daha çok pop müziği eleştirmeni olarak tanındı; ama edebiyat, sanat, sinema ve siyaset üzerine yazdığı sayısız yazısı da mevcut.
Kitapları Almanca, Danca, Japonca, İspanyolca, Fransızca, İtalyanca ve Türkçe gibi çeşitli dillere çevrildi. Yayımlanmış kitapları şunlardır: Mystery Train: Images of America in Rock ’n’ Roll Music (1975, 2008); Lipstick Traces: A Secret History of the 20th Century (1989, 2009); Dead Elvis: A Chronicle of a Cultural Obsession (1991) [Elvis Presley-Bir Kültürel Takıntının Güncesi, Çev. İlyas Hızlı, Korsan Yayınları, 1993], In the Fascist Bathroom: Punk in Pop Music (1993; ilk olarak Ranters and Crowd Pleasers adıyla yayımlandı), The Dustbin of History (1995); The Old, Weird America: The World of Bob Dylan’s Basement Tapes (2000, 2011; ilk olarak 1997'de Invisible Republic adıyla yayımlandı); Double Trouble: Bill Clinton and Elvis Presley in a Land of No Alternatives (2000), “The Manchurian Candidate” (2002); Like a Rolling Stone: Bob Dylan at the Crossroads (2005); The Shape of Things to Come: Prophecy and the American Voice (2006); When that Rough God Goes Riding: Listening to Van Morrison (2010); Bob Dylan by Greil Marcus: Writings 1968-2010 (2010) ve The Doors: A Lifetime of Listening to Five Mean Years (2011).

Derlediği kitaplar: Stranded (1979, 2007); Psychotic Reactions and Carburetor Dung by Lester Bangs (Knopf, 1987), The Rose & the Briar: Death, Love and Liberty in the American Ballad [2004, Sean Wilentz'le birlikte]; Best Music Writing 2009 (2009) ve A New Literary History of America, [2009, Werner Sollors'la birlikte].

Ayrıca Express-Times, Rolling Stone, Creem, City (San Francisco), The Village Voice, New West/California, Artforum, San Francisco Focus, Interview, Salon, New York Times, Esquire ve City Pages'te (Minneapolis) makaleleri yayımlanmıştır; The Believer adlı dergide Real Life Rock Top 10 başlığı altında yazıları yayımlanmaktadır.

1966'dan beri Jenelle Bernstein Marcus'la evli olan Greil Marcus'un Emily Rose Marcus ve Cecily Helen Marcus adlarında iki kızı var. Oakland, California'da ikamet ediyor.

Yazar istatistikleri

  • 1 okur beğendi.
  • 13 okur okudu.
  • 2 okur okuyor.
  • 29 okur okuyacak.
  • 2 okur yarım bıraktı.