Bolşevikler, iktidarı ele geçirdiklerinde üye sayıları ancak birkaç yüz bindi. Lenin, birkaç yüz bin aristokrat ve kapitalist Rusya'yı yönetebilmişse, o kadar sayıda Komünistin de bunu yapabileceğini söylemişti, gerçi daha sonra, Komünistlerin "kültürel" bakımdan kıyaslanmayacak ölçüde aşağı düzeyde olduğunu da eklemiştir.