1915 yılı başında Türk hükümeti, Erzurum, Van, Tercan, Eğin, Bitlis, Muş, Sason, Zeytun ve Kilikya'nın her yerinde Ermeni kıyımları düzenledi. Aynı şeyler İstanbul'da da oldu.
Çar hükümetinin ve emrindeki Taşnak ajanlarının faaliyetleri sonucunda, Jön Türk hükümeti tek tek kıyımlardan, "Türkiye'yi Ermenilerden temizleme" politikasına geçti. Bu kez Ermeni katliamına girişildi; malları yağmalandı, bütün Ermeniler yasadışı ilan edildi. Sağ kalanlar "neresi olursa olsun" diyerek gittiler. Ne var ki aç, yoksul mülteciler kurtulmayı başaramadı. Büyük çoğunluğu (1,5 milyondan yaklaşık 1 milyonu) ya Türk makamlarınca yok edildi ya da açlıktan, soğuktan, salgın hastalıklardan kırıldı.