Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Abdu'l-Bari En-Nedvi

Kitap ve Sünnetin Ruhuna Göre Tasavvuf ve Hayat yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
7
Okunma
1
Beğeni
900
Görüntülenme

Abdu'l-Bari En-Nedvi Gönderileri

Abdu'l-Bari En-Nedvi kitaplarını, Abdu'l-Bari En-Nedvi sözleri ve alıntılarını, Abdu'l-Bari En-Nedvi yazarlarını, Abdu'l-Bari En-Nedvi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Söfiyyenin ihtiyar ettiği meşgalelerin hepsi, ancak kalbi ıslah ve aklı bir maksat etrafında toplamak içindir. Yoksa arzu­lanan matlub ve gaye değildir.
Sayfa 71
İmam-ı Azam Ebu Hanîfe : Yemeğimin hepsinin namaz olması, namazı­mın hepsinin yemek olmasından daha hayırlıdır.
Sayfa 71
Reklam
Hadis-i Şerif
İnsan açlıktan kıvranırken namaz vakti gelir, yemek de hazır olursa o adam yemeği namaz­dan önce yesin. Bundaki sır şudur: o adam yemek yemeden evvel namaz kılarsa, zihin dağınıklığıyla kalbindeki vesvese ile, aklım başına almadan namaz kılmış olur. Bu da tam bir edâ sayılmaz. Fakat o zat, bil'akis bunun hepsini yerli yerine getirir, itmi'nanla, ihlâsla, herşeyden sıyrılmış ve alâkasını kes­miş olarak namazını kılarsa elbette mükemmel olur.
Sayfa 71
Yine bilmelidirler ki, katıksız hâlis îman mânâsına gelen tasavvuf ruhlarının derinliğine nüfuz edip iyice yerleşmedikçe, dinde küçük bir hisseden başka bir nasibleri yoktur.
Sayfa 61
Ma'mur olamaz binası bir milletin, Harab oldukça ahlâkı, cemiyetin!..
Sayfa 61
Yine dînî ilimler için fakülte ve öğretim yuvalarının kapıları ardına kadar açılır, öğrenciler derse baş­lar, türlü ilim dalında ihtisas sahibi olurlar, asırların kültür mirası , yılların semeresi olan bu ilim ve ihti­sası, bakarsınız maddî menfaatlara vasıta kılıvermişlerdir. Ortada ne ihlâs kalmış ne amel. Hepsi suyunu çekmiştir. Vaktâ ki şekil değişiyor, vaziyet çirkinleşiyor; öyleyse mânânın bekası ne oldu? O mâ­nâ ki öz cevherdi, halbuki!..
Sayfa 54
Reklam
İnsanların anlayışta ha­tâya düştükleri ve'künhünü kavrayamadıkları bir şey varsa o da ibadetlerin suretleri ve dış görünüş­leridir. Bu şekil ve suretleri onlar ibâdetin ta kendi­si sayıyorlar ve öyle telâkki ediyorlar. Bu ibadetler ise, ibadetin ruhunu anlamayanların yanında, içine nüfuz edilmeyen kıyam, rükû ve sücûd gibi kupkuru bir takım hareketlerdir.
Sayfa 52
48 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.