Abdülkadir Sezgin

Abdülkadir SezginHacı Bektaş Veli ve Bektaşilik yazarı
Yazar
7.5/10
2 Kişi
7
Okunma
1
Beğeni
258
Görüntülenme

Hakkında

Okurlar

1 okur beğendi.
7 okur okudu.
1 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Çelebi Feyzullah ULUSOY' Söyleşi
Herkesin inancında, ibadetinde serbest olması, birinin diğerinin inancına müdahale etmemesi lazım. Ancak, milli birlik ve beraberliğimizi bozacak, araya nifak sokacak tutum ve davra­ nışlardan uzak durarak bu işi hallederiz diye düşünüyorum. Bilhassa milli birliğimizin sağfamlaştırıldığı, bütün meselele­rimizin çözüldüğü 60-70 milyonluk bir Türkiye'nin mevcu­diyetini ne komşularımız, ne de büyük devletler istemezler. Onlar, birliğimizi bozmak, Atatürk'ün deyimiyle "Muasır me­ deniyet seviyesine” erişmiş bir devlet olduğumuzu görme­ mek için ellerinden gelen bütün firsatlan değerlendirmeye çakşırlar. O bakımdan oyuna gelmemek lâzım. Ekim 1991 Çelebi Feyzullah ULUSOY
Sayfa 338 - Akçağ YayınlarıKitabı okudu
Kıssadan Hisse,Ferhat ile Şirin
Ferhat’ın dağları delerek su getirmekte olduğunu gören Amasya Valisi, bu kayaları kıran adamın ne yaptığını merak eder ve huzura çağırtır. Ferhat da hikâyesini anlatır. Eğer, dağın ardındaki suyu şehirdeki Şirinlerin evine getirirse, Şirin'in babasının, sevgilisi Şirin'i kendisine vereceğini, söy­ ler. Bunun üzerine Vali Paşa, uğruna dağların delinip, kayala­rın kırıldığı Şirin’i de merak eder, Ferhat valilikte iken, Şirin'i de huzura getirirler. Babası ile birlikte gelen, huzura giren Şirin’i görünce Vali Paşa şaşırır. Çünkü Şirin, yüzü çiçek bozuğu, çil, çopur, kara, kuru; zayıf ve çirkin sayılacak bir kızdır. Bunun üzerine Vali, Ferhat'a sorar: - Uğruna dağları delip, kayaları kırdığın kız, bu kız mı? Ferhat, biraz da mahçup cevap verir: - "Vali Paşam, siz Şirin'i Amasya Valisi'nin gözü ile gö­ rüyorsunuz, ah bir de Ferhat’ın gözü ile görseniz!." der. Bizim içimizde hâlâ varlığını ve hayatını sürdüren bir ola­ yı başkalarının gözüyle görünce de ne kadar büyük yanlışlar, ne kadar büyük farklar ortaya çıkıyor?.. Bu kadar fark olduğu iddia edilen gruplar arasında da ne sosyal barış sağlanabilir, ne de millî ve dinî birliği temin ve tesis mümkün olabilir.
Sayfa 130 - Akçağ YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hazret-i Ali'nin yolu, aynı zamanda Hazret-i Peygamber'in yolunun ta kendisidir, bunda mü'min kâfir hiç kimsenin şüphesi yoktur. Şu halde "Aleví" kelimesi ile “Sünni" kelimesi hangi farkı içermektedir? Ayrışmanın ve farklılaşmanın kaynağı, iktidar mücadelesine ve siyasete dayanmaktadır. Siyaset, din değildir ve olmamalıdır.
Sayfa 115Kitabı okudu
Sevgi, muhabbet kaynar, yanan ocağımızda, Bülbüller şevke gelir, gül açar bağımızda. Hırslar, kinler yok olur, aşkla meydanımızda, Arslanlarla ceylanlar dosttur kucağımızda.
Sayfa 51 - Akçağ YayınlarıKitabı okudu
Ertuğrul Bey'in vefatı üzerine, büyük oğlu Gündüz Alp Bey'in “Kayı Beyi” olduğu, “Osman Beyin Hacı Bektaş Veli'nin bu tavsiyesinden sonra, "Kayı'ya “Bey" olduğu kabul edilir. Bu rivayet Bektaşilerin, “Osmanlı'yı biz kurduk" şuuruyla sahiplendikleri, şeklinde de anlatılır.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
479 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Bektaşilik.
Bektaşilik Türk İslam anlayışının özüdür. Yesevi ocağının Anadolu dan Balkanlar'a tüten en güçlü ocağıdır. Bir takım art niyetlilerin Yozlaştırmak istedikçe daha çok ilgi alaka uyandıran siyasi islamın panzehiri olarak kalıcılığını koruyacaktır.
Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik
Hacı Bektaş Veli ve BektaşilikAbdülkadir Sezgin · Akçağ Yayınları · 06 okunma
479 syf.
6/10 puan verdi
·
31 saatte okudu
Konuya daha çok Diyanet işleri ve Müftülük açısından bakılan bir araştırma olmuş. Genel olarak kitap tarikat sistemini anlatmaya odaklanmış ve ve Aleviliğin içerisindeki Sünnilik dışı öğeleri kabul etmeyen , yer yer sinirli ve dalgacı bir üslup ile konu ele alınmış. Daha sıkıntılı olan durum ise doksanlarda yazılmış bu kitabın genel olarak üslubunun , bugünün şartlarında diğer tarikatlarının Alevilik ve Bektaşiliğe üslubu ile kıyaslanınca daha yapıcı görünmesi . Yani millet gider uzaya biz inatla içeriye içeriye .
Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik
Hacı Bektaş Veli ve BektaşilikAbdülkadir Sezgin · Akçağ Yayınları · 06 okunma
192 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Abdülkadir Sezgin/ Ülkemizde Alevilik - Sünnilik Meselesi. 1948 Yılında Yozgat'ta doğdu. İlköğrenimini Yozgat'ta, orta öğrenimini Yozgat, Ankara ve İstanbul'da tamamladı. 1971 yılında İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü'nü bitirdi.1970 yılında İstanbul Şehzade Camii Hatibi olarak başladığı memuriyet hayatında, Müftülük, Vaizlik, İl Müftü Yardımcılığı, Din Bilgisi ve Ahlak Öğretmenliği, Diyanet Yayınevi Müdürlüğü, Başkanlık Merkezinde Uzmanlık, Şube Müdürlüğü, Müfettiş Yardımcılığı, Müfettişlik ve Başmüfettişlik yaptı. Kasım 2011 de emekli oldu. Kitap, Dr. Abdulkadir Sezgin'in, 6 Aralık 1997 günü Tokat'ta yaptığı bir konferansla, yine aynı gün Tokat'ta bir televizyon kanalında yapmış olduğu sohbetin metin olarak basılmış halidir. Geri kalmış toplulukları birbirine düşürmek kolaydır; Yeter ki farklı bir gerekçe üretilsin. Ülkemizde PKK terörü bittiği zaman, önümüze Alevi- Sünni tartışmasının geleceği yıllardır söylenmektedir. Alevilik konusunda yapmış olduğu çalışmalarla gündeme gelen, Abdülkadir Sezgin hoca'nın vermiş olduğu bu konferans ve sonrasında hazırlanan kitap, Alevilerin sünnileri sünnilerin de Alevileri tanımasında önemli bir kilometre taşı olacaktır. Türk milletinin, birlik beraberliği için böyle yetkin insanlara ve onların eserlerini ihtiyacı vardır. #Kitapşuuruinsanlıkşuurudur.
Ülkemizde Alevilik - Sünnilik Meselesi
Ülkemizde Alevilik - Sünnilik MeselesiAbdülkadir Sezgin · Ecdad Yayınları · 19981 okunma