Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Aydın Mülayim

Aydın MülayimTevhid Ve Tağut yazarı
Yazar
8.0/10
3 Kişi
12
Okunma
2
Beğeni
354
Görüntülenme

Aydın Mülayim Sözleri ve Alıntıları

Aydın Mülayim sözleri ve alıntılarını, Aydın Mülayim kitap alıntılarını, Aydın Mülayim en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kur'an'da Tağut
Kur'an'da طغي kökünden gelen kelimeler 39 yerde geçmektedir. haddi aşanları, ölçüyü kaçıranları, suyun taşkınlığını*, insanların kendi nefsine**ve topluma karşı azgınlığını ifade ederken kur'an, birçok yerde bu kelimeleri farklı kalıpta kullanır*** Her bir insanın haddi aşarak azabileceğini anlatan ayet şöyledir: ''Hayır! insan kesinlikle taşkınlık eder.''**** özellikle haddini aşmış, azmış biri olan Firavun'u Musa(a.s)'ya şöyle tanıtmaktadır: ''Firavun'a git! Çünkü o iyice azdı.''***** Herkesin bazen bilerek ve bilmeyerek kendine ya da Allah'a karşı bir taşkınlığı söz konusu olabilir. Kur'an, insanların Allah'ın indirdiklerine haddini aşarak karşı çıkmasına azgınlık ''tuğyan'' adlandırmaktadır.****** Bu azgınlıkları son haddine varanların ise örneğin; Allah'a paralel ilahlar, dinine paralel dinler icat edenlerin veya bunlar adına insanları azdıran şeylerin ''Tağut'' olarak ayrı bir sıfat aldıklarını görmekteyiz. Allah'ın Kur'an'da kullandığı kavramların her birinin ayrı bir yeri, anlamı ve önemi olduğu gibi bu kavramın da kendine has bir yeri ve önemi olduğunu görüyoruz.
Sayfa 89 - *Hakka,69/11. **Naziat,79/37.***Bu kavram kur'anda 26 yerde isim olarak, 13 yerde ise fiil olarak geçer.****Alak,96/6.*****Ta-ha, 20/24; Naziat, 79/17.******Maide, 5/68.Kitabı okudu
Tevhidden uzak kalan Müslümanların birbirleriyle anlaşamamaları, fırkalara ayrılıp çekişmeleri ve aralarındaki düşmanlık nedenlerinin; tevhid bilincini yanlış algılamaları, çeşitli kaynaklara sarılmaları ve aralarında ihtilafa düştüklerinde konuyu Allah'ın kitabına götürecekleri yerde, kendi mezheplerine ve bu mezhebin din adamlarına götürmeleri olduğunu söyleyebiliriz. Her fırka, istediğini bunlardan temin etmekte ve doğru olduğuna kanaat getirmektedir. Kur'an onların bu halini şöyle özetlemektedir: '' Onlar dinlerine ilaveler katarak işlerini aralarında parçaladılar. her bir cemaatin taraftarı kendinde olanla övünmektedir.''(Mü' minun, 23/53) Hem nebimize hem de bize uyarı niteliğinde olan şu ayette ise:'' Dinlerini bölük bölük edip her biri bir taraf olmuş olanlar var ya, sen hiçbir konuda onlardan olamazsın.'' buyurmaktadır.(En' am, 6/159.) Bizim de bir Müslüman olarak, Allah'ın dininden başka bir dine veya(Hanefi, Şafii, Caferi gibi) isme kendilerini nispet edenlerle bir ilgimizin (kabul yönünden) olmaması gerekir. Bu sebepler Allah'ın tevhide sarılan ve onu korumaya çalışan Müslümanlara yönelik genel çağrısı şöyle olmuştur: ''Rabbinizden size indirilene uyun; Allah'a daha yakındır diye araya koyduğunuz evliyaya uymayın. Bilgilerinizi ne kadar az kullanıyorsunuz!'' (Araf, 7/3.)
Reklam
Tevhid aynı zamanda ''bir insanın Allah'ı hayatının ilk sırasına koymasıdır'' bir kimse Allahı hayatının ilk sırasından çıkarıp başka şeyleri koyuyorsa o koydukları şeyleri(ne olursa olsun) ilah edinmiş demektir. İnsanın her durumda; seçiminde, kararında, hülmünde Allah'ı ilk sıraya koyması, onun gerçek Müslüman olduğunu gösterir. Akidesi zayıf ve iradesi aciz insanların çoğunun Allah'ın emrettiği işleri ikinci sıraya koymaları, bunun yerine kendi arzularını ilk sıraya almaları ve bunu adet haline getirmeleri ayette şöyle eleştirilmektedir: '' Kendi arzusunu kendine ilah edineni gördün mü? Allah onu, bilgisi olmasına rağmen sapık saymıştır. Sanki Allah onun kulağına ve kalbine mühür basmış, gözünün üstüne de perde çekmiştir. Allah kabul etmedikten sonra, kim onu doğru yolda sayabilir. Bilginizi kullanmayacak mısını?'' (Casiye,45/23.) Maalesef bu ayette belirtilen şahıslara günlük hayatımızda neredeyse her zaman rastlamaktayız.
Sayfa 26 - *Benzeri Ayet bknz Furkan/43(sayfa 18)Kitabı okudu
Tevhid ve Tağut nedir?
Tevhid, Allah'tan başkasını ilah edinmemek ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmamaktır. Tağut ise bu anlayışın yerine geçmeye çalışan her tür düşünceye, varlığa ve nesneye verilen addır.
''Fakihleri taklit eden bir topluluğu gördüm. Bazı konularla ilgili olarak pek çok ayet okudum. Mezhep görüşleri bu ayetlere tersti. Bu ayetleri kabul etmediler ve hiç iltifat göstermediler. Şaşkın vaziyette bana başkaldırdılar. '' Ecdadımız şöyle dediği halde bu ayetlerin zahiriyle nasıl amel edilir? '' dediler. Artık bu hastalığın pek çok dünya ehlinin damarlarına sirayet ettiğini görürsün.*
Sayfa 103 - Razi, age., c. VI, s. 31.Kitabı okudu
Kendilerine Müslümanım diyen insanların çoğunu Allah'ın kitabına davet ettiğiniz zaman Mekke müşriklerinin tepkisine benzer bir tepki vermelerinin altında yatan en büyük sebebin; Allah'ın dinini, kitabını eksik görmeleri ve bu dinin tamamlayıcılarının kendi kutsalları (aslında tağutları) olduğunu düşünmeleridir: ''Anlaşılır bir şekilde okunan bu kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmiyor mu? İnanan bir topluluk için bu bir ikram ve doğru bilgidir.''(Ankebut, 29/51)
Reklam
Mısırın meşhur müfessirlerinden olan Muhammed Abduh, tevhid anlayışını yanlış benimsemiş Müslümanların durumunu şöyle tarif etmektedir: ''İslam denince akla problemler, çıkmazlar ve ihtilaflar geliyorsa, bunun sebebi islam değil Müslümanlardır. Müslümanların bu asırda kur' an' dan başka imamları yoktur. Ezher'de okutulan ve benzeri kitaplar var olduğu müddetçe, bu ümmet ayağa kalkamaz. Ümmeti kaldıracak ruh ilk dönemde hakim olan kur' an ruhudur. Kur' an dışında her şey; Kur' an' ı bilmek ve yaşamak arasına konmuş engellerdir.''*
Sayfa 53 - Abduh; Rıza, ''el-Menar'' , Ali-İmran 107.ayetin şerhi, 3/560-594.Kitabı okudu
Tağut; Allahtan başka ilah olarak görülen, Allah'la insanların arasına konulan*, dua ve ibadet edilen, Allah'a has yetkiler verilen, Allah'ın yarattığı ve indirdiği ayetlerine ortak edilen ve taşkınlığı kendisine meslek edinmiş her türlü soyut ve somut varlıktır. Bunların bir çoğu Allah adına hareket ederek insanları yoldan çıkarmaktadırlar. Allah, kendi dinine ve nizamına çağırdığı halde bunlar kendi ideolojilerine, Allah adından kendilerinin ortaya koydukları dine ve nizamlarına çağırmaktalar.
Sayfa 115 - *Kur'an da ''min dunillah'' olarak ifade edilir.Kitabı okudu
Şirk
Şirk, ''Allah'a has özelliklerden birini veya birkaçını başka yaratıklarda görmek'' anlamına gelir.