Benim gibiler dediğim gibi bir avuç kişi AKP'nin iktidara gelişini olumlu karşıladı.İslâmcılıkla uzaktan yakından ilgimiz ve bu yeni gelenlerden herhangi bir ikbal beklentimiz olmamasına rağmen.Çünkü yeni gelen tanınmadık çehreler kurulu düzeni zorlamaya gelir gibiydi.Türkiye ve hariciye gerçekten siyaset yapmaya başlayacak gibi duruyordu.Durduğumuz yerden geri bakınca bu beklentiler de havada kaldı.Önce beceri yoksunluğu sırıttı.Sonra Davutoğlu'nun ihvancılığı ve ne idüğü belirsiz "irtibatlar", arka kanallar öne geçti.Derken birikim ve beceri yoksunluğunu gidermek adına Fettullahçılar doluşturulmaya başlandı ve liyakat hepten çöpe atıldı.Bizim gibiler arasından da dediğim üzere alnı secde gören çıkmayınca,o grubun çoğunluğu taca çıktı;bakiyesinin alnı secde görmese de,omurgaları secde pozisyonundan daha fazla esnekliğe kavuştu.Nihayet,hariciye hepten devcileyin bir yazmanlığa dönüşüp,diplomasi de diğer tüm alanlar gibi tek adamın ağzına bakar oldu.