Bülent Genç (Halil İbrahim Genç) Sözleri ve Alıntıları
Bülent Genç (Halil İbrahim Genç) sözleri ve alıntılarını, Bülent Genç (Halil İbrahim Genç) kitap alıntılarını, Bülent Genç (Halil İbrahim Genç) en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hakk‟ın kullarının kendisine vuslat etmesi şevkinden dolayı Hakk, kullarının şevkinin
neticesinde kendisine vasıl olacaklarını “o vakt her hâl-ü kârda gelecektir” (Ankebut
29/5) ayetiyle müjdeler. Şevkin başı aşk, süreci kulun fenâsı, sonucu ise vuslattır.
Bazı mutasavvuflar ayette geçen “o vakt her hâl-ü kârda gelecektir” ayetini tefsiren
kıyamet vaktine ve kıyametin her hâl-ü kârda, Allah sözü olduğundan dolayı
gerçekleşeceğine işaret ettiği mânası üzeri okurlar
Allah‟ın esrar-ı gaybisinde her şeyin ilmini bilen alim olarak, bilgisini istediği kadar ve
istediği biçimde nurani tecelli ile kulunun kalbinde vuku ettirmesi sonucunda, kulun
edindiği hikmet bilgisine ilm-i ledûn denir. İnsan mevcudiyeti ile “kaniatı yarattım
sığmadım, mümin kulumun kalbine sığdım” kelamında bulunan Hakk‟ınküre-i
arzda tecelli ettiği varlık katıdır.
Hakk katı olan insan, Hakk‟ın kendisinde nurani tecellisi sonucu hikmete ulaşır.
Hikmet sahibi mümin, hikmette feraset sahibi olan irfan ehlidir.
En büyük iki hile-i rabbani ise kulluk ve imandır. Hakk kuluna kulluk perdesinde
örtünür, Hakk kuluna kulluk perdesi üzerinden görünür. İman kulun ahadiyete
örtündüğü lakin ahadiyete ermesine vesile olan hile-i rabbanidir. Hakk‟ın ahadiyetine
varan için iman seyri bitmiştir. Lakin ahadiyete eren kul, marifetulaha ermesinin
sonucunda kulluk perdesinde halka yönlendirilirse eğer iman ile eminlikte bekâbillah
seyirlerinde bulunur.
Cenab‟ı Hakk, hadis-i kudside “Kulum şahsıma varana kadar hileme aldanmasın”
buyurmaktadır.
İmtihanlar, Hakk‟ın kuluna sebep ve vesile dairesindeki gerçekleşen her türlü olay ve
olgu üzerinden (dertler dahildir, pirin kendisi dahildir) örtünerek, örtündüğü olay ve
olgular üzerinden kulunun imanını denediği ve deneme sonucunda örtündüğü olay ve
olgular üzerinden bilinmeyi ve müşahede edilmeyi murad ettiği, müşahedeye tecrübe
denemeleri mahiyetinde hile-i rabbanilerdir.