Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ceren Lordoğdu

Ceren Lordoğduİstanbul'da Bekâr Kadın Olmak yazarı
Yazar
10.0/10
3 Kişi
22
Okunma
0
Beğeni
386
Görüntülenme

Hakkında

1977 yılında İstanbul’da doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden lisans, ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nden yüksek lisans, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nden doktora derecelerini aldı. 2000-2002 yılları arasında ODTÜ Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalıştı. 1998-2009 yılları arasında çeşitli sivil toplum kuruluşlarında proje ve program koordinatörü olarak görev yaptı. 2012 yılından beri Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde uzman olarak görev yapmaktadır. Nehir’in annesidir.
Unvan:
Yazar
Doğum:
1977

Okurlar

22 okur okudu.
2 okur okuyor.
15 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Yalnız yaşayacaksak ve ekonomik imkanlarımız dolayısıyla seçme imkanımız varsa, şehrin neresinde oturmak daha güvenli ve rahat olur? Ma­halle hayatı, çocuğu olan bekar bir kadın için siteye göre da­ha mı güvenli? Yaşadığımız yerde çevremizle kuracağımız ilişkilerin sınırları olmalı mı? Erkek arkadaşlarımızın eve gi­rip çıkması sorun olur mu? Ailemizin ya da arkadaşlarımı­zın oturduğu mahallede yaşamak, bekar kadın olarak yaşa­manın kolaylaştırıcısı olabilir mi? Bütün bu sorulara kadın­lar erkeklerden farklı şekillerde yanıt ararlar.
Ben her yerde azınlığım
Konda Araştırma Şirketi'nin "Toplumdaki Ayıp, Günah ve Suç Algı ve Tanımları" adlı 28 ilde 2.610 ki­şiyle yürüttüğü araştırmaya göre evlilik dışı ilişki yani diğer anlamıyla bekar olarak ilişkide olmak, toplumun en tepki­li olduğu konu olarak; % 85 oranında günah, %90 oranında ayıp sayılıyor. Bu tür birliktelikler için toplumun % 40'ı ha­pis cezasını gerekli görürken; % 28'lik bir kesim de suç ol­maması gerektiğini düşünüyor.
Reklam
Günlük hayatta benliğin sunumu
iki farklı tanımla­ma setiyle benlik yer almaktadır. Birincisinde Goffman ben­liği herhangi bir kişisel damara sahip olmayan tümüyle bir sosyal ürün olarak tarif eder. Ikincisinde ise bireylerin tama­men toplum tarafından belirlenmediğini, bireylerin stratejik olarak sosyal durumları ve diğerlerinin kendileri üzerindeki etkilerini manipüle edebildiklerini söylemektedir.
Avrupa “privat” yaşamın dinamiklerini yazıya dökme ihtiyacı hissetmez
Özellikle Avrupa mahallelerindeki sembolik sınırları ko­nu alan araştırmaların çok önemli bir kısmı etnik farklılı­ğa sahip toplulukların birlikte yaşama deneyimleri üzerine­dir. Bunlardan biri Gwen van Eijk'in Hollanda Rotterdam'da birbirinden farklı profile sahip iki mahallede yürüttüğü ça­lışmasıdır. Van Eijk'in araştırmasındaki mahallelerden bi­ri farklı etnik kökenli toplulukların birlikte yaşadığı bir ma­halleyken; diğerinde böyle bir farklılık bulunmamaktadır. Ancak araştırmada aktarılan bulgular, her iki mahallede de farklı temalar çerçevesinde sembolik sınırların inşa edildiği­ni gösterir. Sembolik sınırların yapımında sadece farklı etni­sitelerin birlikteliği değil; farklı yaş grupları, yaşam dönem­leri gibi unsurlar da etkilidir. Van Eijk "Farklılıkların dene­yimlerini anlayabilmek için, insanların sınırları nasıl çizdiği­ni esas olarak bilmemiz gerekiyor," Batı toplumla­rındaki kadınlar için bekar olarak yaşamak aile olarak yaşa­maktan, Türkiye'deki gibi, farklı ele alınan bir durum değil­dir. Türkiye'de bekar kadın olarak yalnız yaşamak bir farklı­lıktır ve kadınların oluşturduğu sınırlar ile inşa ettikleri me­safeler bu deneyimi anlayabilmemize imkan sağlar.
Karşımıza çıkmadığın bir yer yok: Eril tahakküm
Kadınların yaşadıkları ye­rin değerlerine göre davranışlarını kontrol etmeleri tek başı­na bir bakıştan dolayı degil; genel eril tahakkümün bir uzan­tısı olarak gördükleri ve gündelik hayatlarında sürekli karşı­laştıkları bir hatırlatıcı olmasından kaynaklanmaktadır. Do­layısıyla sadece bu bakışın baskısını takiben her zaman bir eylemle karşılaşmasalar da bakış bazen çocukluk hatırala­rındaki, bazen de ailelerinin uyarılarındaki ikincil, aktarılan bilgiyi hayatlarına taşıdıkları eril tahakkümün bir uzantısı­dır.

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
248 syf.
10/10 puan verdi
·
27 saatte okudu
Bu kitap; son zamanlarda yaşadığımız kadın cinayetleri üzerine dikkatimi çekmişti... Araştırması mükemmel... Dile getirmesi mükemmel... Birebir görüş alarak ( 28 kadın ) üç ayrı semtte neleri seçmek durumunda kaldıkları veya mecbur oldukları her konu işlenmiş... Teşekkürler
Ceren Lordoğdu
Ceren Lordoğdu
, farkındalığımızı artırdığın için...
İstanbul'da Bekâr Kadın Olmak
İstanbul'da Bekâr Kadın OlmakCeren Lordoğdu · İletişim Yayıncılık · 201822 okunma