"PKK'da Semboller, Aktörler, Kadınlar" kitabında konuyu derinlemesine araştıran Necati Alkan'a göre, kadın intihar eylemcilerinde PKK'daki oran diğer terör örgütlerine göre çok daha yüksek. Kadınları intihar eylemcisi olmaya iten nedenler ise Alkan'a göre özetle şöyle:
— Kadın militanlara yönelik örgüt içerisinde işe yaramaz psikolojisinin geliştirilmesi ve kadınların içine girdikleri bu psikolojiyi aşmak için örgüte karşı kendilerini ispat etme isteği.
— Örgütün kadın militanlarına karşı güvenlik güçlerinin üst aramalarda, gelenek ve göreneklerden kaynaklanan nedenlerle müsamaha gösterdiğinin farkında olması ve bu nedenle bombaların hamilelik süsü verilerek kadınların üzerinde daha iyi kamufle edilebiliyor olması.
— Kadınların erkeklere göre daha duygusal olmalarından dolayı şartlandırılmaya açık olmaları.
Direnişin dışında, Bal Tuzaklan'na karşı sıklıkta başvurulan ikincil savunma yöntemi ise "özel hayat" söylemi.
Kişilerin özel yaşamlarının sadece kendilerini ilgilendirdiği, aldatma durumunda kişinin sadece eşi ve çocuklarına karşı açıklama yapma zorunluluğu olduğu, toplumu ve medyayı bu durumun ilgilendirmeyeceği şeklindeki bu savunma, söz konusu olan siyasetçi ya da devlet görevlisiyse işe yaramaz. Kamu adına hareket edenlerin, 'özel hayatı, kamusal hayatı' gibi bir ayrıma gitmez toplum. Devletin üst düzey konumlarına talip olanların hayatlarında istismar edilebilecek hiçbir boşluk olmaması beklenir. Doğu toplumlarında da Batı toplumlarında da değerlerde küçük değişimler olsa da durum aynıdır.
Bal Tuzağı'ndan güçlenerek çıkmanın dünyada örneği bulunmuyor. En az kayıpla sıyrılmanın yegâne yolu ise şeffaflık, dürüstlük ve açık hesap verme şeklinde.
Bal Tuzağı'na düşenlerin sonu, örümcek ağına takılan sinekler gibidir. Sineği ya örümcek yer ya da ağda çırpına çırpına ölür. Kurtulma ümidi varsa da imkânsıza yakındır.
Bal Tuzağı'na düşmede en hafif durumda bile bir raydan çıkma, aldatma, sadakatsizlik söz konusudur. Dürüstlük ise acıtsa da tercih edilebilecek en doğru yoldur.
Cinsel hayatında zafiyete düşenin, ülkeyi ilgilendiren konularda da zafiyet göstereceği düşünülür. Ailesi kirli olanın ülkeyi de kirleteceği kabulü vardır. Ortada bir tuzak olup olmadığıyla çok ilgilenmez kamuoyu. Çünkü "lider" bu tuzağa düşmemelidir. Bu tip bir tuzağa düşen daha büyük tuzaklara da düşebilir. Ülke onca dev sorunla boğuşurken, kendisine yetki devredilen kişi nasıl olur da kendini eğlenceye verir, sefa sürer? Bu sorgulama ve akıl yürütme her durumda yapılır.