Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Christophe Andruzac

Christophe AndruzacMetafizik Temaşa ve Mistik Deneyim yazarı
Yazar
7.5/10
2 Kişi
1
Okunma
1
Beğeni
247
Görüntülenme

Christophe Andruzac Gönderileri

Christophe Andruzac kitaplarını, Christophe Andruzac sözleri ve alıntılarını, Christophe Andruzac yazarlarını, Christophe Andruzac yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Temaşa kavramı; sevginin idraki ve ilahi ha­kikate vuslatı oluşturan bir deneyimi ifade etmektedir.
Sayfa 122Kitabı okudu
...ruh doğası itibarıy­la kutsaldır ve kendisinde bulunan Tanrı'yı bulması için kendisine ya­bancı olandan kurtulması yeterlidir.
Sayfa 106Kitabı okudu
Reklam
Yüce hakikât, algılanabilir şeylerin kendisinin yansımasını oluştur­duğu ezeli ve ebedi fikirler dünyasıdır. İnsanın en yüksek etkinliği bu esasların sezgisine ulaşmasıdır.Yalnızca ezeli ve ebedi hakikatlerin bilgisidir ki, beşe­ri şeylerin bilgelikle düzene sokulmasını olanaklı kılar.
Sayfa 107Kitabı okudu
İnsanın ilmi ne denli büyük olursa olsun, Tanrı'ya kendi ola­naklarıyla ulaşması olanaksızdır, fakat Tanrı için kendi sevgisine yanıt veren tüm insanları kurtarmak olanaklıdır.
Tanrı manevi yolda çaba sarfedenlerin tümünü temaşaya ulaştırmaz. Böyle olmasının nedenini Tanrı'nın kendisi bilmektedir. (...)Temaşa, aslında, bi­zim tercihimize bağlı değildir.
Buğday tanesinin toprakta ölmesi gerekir, aynı şekilde hidayetin (kalpteki nurların) artışı da psikolojik benliğin -hatta kimi kez dünya yaşamının - terkedilmesine yol açar.
Reklam
Felsefi bir bakış açısından iman, aklın yaklaşabileceği ve betimleyebileceği fakat içine nüfuz edemeyeceği bir ör­tüdür. Bazı akıl biçimleri için, iman, şayet varsa, bir sınavdır, kimi kez de bir duvardır.
İbn Arabi şöyle diyor: "Kendini bilen, Rabbini bilir." Sokratçı "kendini bil" ifadesi de bu bağlamda değil midir?
Bilgeliğe ulaşmak için, yani temaşa halinde yaşamak için, insanın halihazırdaki kendisini pzişizmine, egoizmine ve maddesel tutkularına mıhlayan durumu ile mücadele etmesi gerekir
Astronomi bizi yalnızca göksel meka­nik hakkında bilgilendirir. Ancak bu, yüzeyde kalmaktır. Yıldızlar ale­mi anlamlarla doludur. Ve tespit edilmesi gereken şey de bu anlamlar­dır.
Reklam
İnsanın kalbine çok yakın olan ilahi bir varlığın özlemi...
'Güneş ışığı karşısındaki bir yarasa...'
O Yaşam'dır, Aşk'tır, Zeka'dır, dolayısıyla Ruh'tur ve Kişi'dir (Personne). O, evrenimizin çeşitli "nasıl"larıyla sı­nırlanmamış olan yüce bir "varolmak olgusu"dur. Ona ilişkin açık seçik ve tam bir fikir edinemediği için, zeka O'nu "𝗠ü𝘁𝗲𝗮𝗹" diye adlandırır. Varlığın karşısında, Aristo'nun imgesiyle, güneş ışığının karşısındaki bir yarasa gibi olan insan zekası...
Dost­luk uygulaması düzeyinde, benim sevgim nihai neden olarak dostum ile bağıntılıdır. Fakat varlık düzeyinde alındığında, benim sevmek ye­tim dostuma bağımlı değildir, fakat "Saf Fiil" olan bir "İlk İyi" ye ba­ğımlıdır.
Şayet, ben kendimin özgün "iyi"si olamıyorsam, bu ben noksanım (mükemmel değilim) demektir. Ben sevgilerimin kaynağı­yım, fakat bende bir sevmek yetisinin bulunmasının nedeni ben deği­lim.