"...fenomenolojinin öncelikle nesnelerin neliğinden ziyade nasılıyla ilgilenmesidir. Sözgelimi nesnenin ağırlık, az bulunurluk ya da kimyasal bileşimine odaklanmak yerine, fenomenoloji nesnelerin kendini gösterme ya da gözler önüne serme biçimiyle, yani onun nasıl göründüğüyle ilgilenir. Fiziksel bir nesnenin, bir gerecin, bir sanat eserinin, bir melodinin, bir ilişki durumunun, bir sayının ya da başka bir insanın kendini sunma biçimleri arasında önemli farklılıklar bulunmaktadır. Dahası, bir ve aynı nesne için çeşitli farklı biçimlerde görünmek mümkündür; bu ya da şu perspektiften, parlak ya da loş bir ışıkta algılandığı, hayal edildiği, arzulandığı, korkulduğu, beklenildiği ya da hatırlandığı gibi. Kısaca özetlersek, fenomenoloji bu farklı veriliş türlerinin felsefi bir analizi olarak görülebilir.