Dan Zahavi

Husserl'in Fenomenolojisi yazarı
Yazar
7.6/10
5 Kişi
23
Okunma
2
Beğeni
726
Görüntülenme

Dan Zahavi Sözleri ve Alıntıları

Dan Zahavi sözleri ve alıntılarını, Dan Zahavi kitap alıntılarını, Dan Zahavi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Algısal deneyim mevcudiyetin (presence) ve namevcudiyetin (absence) bir karşılıklı etkileşimini içerir.
Mademki Dasein halihazırda hep şeyler arasında ikamet ediyor, bu durumda onun bir dışarısı yoktur, bu aynı zamanda, bir içeriye sahip olmak gibi bir şeyden söz etmenin saçma olmasının nedenidir.
Reklam
... Yaşantıların yapısına yönelik analizinde, Husserl tümünün bir şeyin bilinci olmakla karakterize edildiği, yani tümünün nesneye-yönelmişliği içerdiği bir grup tecrübeye özellikle dikkat çeker. Bu niteliğe yönelimsellik adı verilir. Kişi sadece sevmez, korkmaz, görmez ya da yargıda bulunmaz; sevgiliyi sever, korkunç bir şeyden korkar, bir nesneyi görür ve bir olgu durumu hakkında yargıda bulunur. Algıdan, düşünceden, yargıdan, fanteziden, şüpheden, beklentiden ya da hatırlamadan bahsetmemize bakılmaksızın, tüm bu çeşitli bilinç formları nesnelere yönelmekle tanımlanır ve nesnel korelatina bakılmaksızın, yani algılanan, şüphe duyulan, beklenilen bir nesne olmaksızın hakkıyla analiz edilemez. ...
... Dünya-içinde-var olmaklık Dasein'ın temel konstitüsyonuna ait olduğu için, var olan Dasein özü itibarıyla dünya dahilindeki var olanlarla beraber var olma olarak [als Sein bei] diğerleriyle birlikte varlıktır [Mitsein]. Dünya-içinde-var olmaklık olarak o hiçbir zaman ilkin sadece dünya dahilinde mevcut şeyler arasında [bulunan] bir varlık olmadığı gibi, daha sonra bu şeylerin altında başka insanları da keşfeden varlık değildir, bilakis başkalarının olgusal olarak [faktisch] birlikte-orada [mit da] olup olmamasından ya da nasıl olduğundan bağımsız olarak, dünya-içinde-var olmaklık olarak başkalarıyla birlikte-varlıktır [Mitsein]. Ancak Öte yandan Dasein, ilkin birliktelik içindeyken dünya-dahilindeki şeylerle karşılaşmak [stoßen] adına, evvela sadece başkalarıyla birlikte-varlık da [Mitsein] değildir, bunun yerine başkalarıyla birlikte-varlık dünya-içinde-var olmaklıkla birlikte-varlık, yani dünya-içinde-birlikte-var olmaklık demektir. ... Başka bir deyişle, dünya-içinde-var olmaklık eşit ölçüde asli olarak birlikte-varlık ve beraber-var olmadır.89 ... Heidegger 1989,394;krş. 1989,421
Sayfa 127Kitabı okudu
... Eğer bilen özne doğruluk ile yanlışlık, geçerlilik ile geçersizlik, olgu ile öz, apaçıklık ile saçmalık arasında ayrımda bulunabilme yetisine sahip olmasaydı, nesnel ve bilimsel bilgi de olanaklı olmazdı (Hua 18/240, 3/127).
Bir nesne olarak bedenin konstitüsyonu bedensiz bir öznenin gerçekleştirdiği bir etkinlik değildir. O, bedenli bir öznenin gerçekleştirdiği kendini-nesneleştirmedir. Yaşanan bedenen algılanan bedeni önceler. Aslında kendi bedenime dair hiçbir bilincim yoktur. Onu algılamıyorum, ben oyum.
Reklam
43 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.