Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Devin Singh

0.0/10
0 Kişi
1
Okunma
0
Beğeni
62
Görüntülenme

Hakkında

Okurlar

1 okur okudu.
1 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Romalılar bir imparatorun meşruyeti ile suretinin kutsallığı ve gücü arasında doğrudan ve gerekli bağlantıları kuran bir inanç ve gücü düzenlemeler sisteminde yer almaktadır. Nümismatik bağlamlarda bu ilişkiler emperyal sikkelerin sahteciliği, tahrif edilmesi veya eritilmesi etrafında gelişen mevzuatta ifade edilmektedir. Örneğin, 317'de Konstantin, üzerindeki imparatorluk portresi yüzeyinden daha küçük olduğu için madalyonun kenarını kesen herkes için ölüm cezasını uyguladı: Konstantin, Yüzümüz tüm solidilerde aynıdır ve aynı derecede saygıya layıktır ve bu nedenle tüm solidiler, üzerlerindeki suretin boyutu değişse bile aynı değeri taşır."
Tanrı'nın insanlıktaki ile sikke üzerindeki sureti bu bağlantının, ünlü "Sezar'ın Hakkını Sezar'a Ver pasajının belirli bir kabul tarihi ile mümkün (621: Luka 20: 21-25). Burada İsa para ve mülkiyete ilişkin söylem ile birlikte suret diline başvurur. Metnin anlamı yüzyıllar boyunca tercümanların kafasını karıştırdı.
Reklam
Sezar'a, Sezar'a ait olan şeyleri, Tanrı'ya da Tanrı'ya ait olan şeyleri verin. "Tanrı'ya ait olan şeyler" ne olacak? Böyle şeyler Sezar'ın denarius'u, yani O'nun sureti ve benzeri gibidir. O yüzden Tanrı'ya Yaratıcı'ya, verilmesini emrettiği şey, O'nun sureti, benzerliği ve cevheriyle damgalanan insan'dır. Mesih, insan damgasının denarius'unun O'nun Sezar'ına verilmesini emreder...
Eusebios'un, Philon'un metaforu hakkındaki raporunda belirtiği gibi, bir sikkenin üzerine damglanmış emperyal suret ile insanlığın üzerine damglanmış Tanının sureti arasındaki bu kavramsal bağlantı, sonraki patristik teolojik düşüncede kabul görmüş ve yaygın olarak kullanılan bir mecaz hâline gelmiştir.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Henüz kayıt yok