Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Emel Arslangiray

Emel ArslangirayVivaldi, Venedik, Violin yazarı
Yazar
10.0/10
1 Kişi
2
Okunma
0
Beğeni
202
Görüntülenme

Emel Arslangiray Gönderileri

Emel Arslangiray kitaplarını, Emel Arslangiray sözleri ve alıntılarını, Emel Arslangiray yazarlarını, Emel Arslangiray yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Keman konçertoları, Vivaldi yaratıları içinde en büyük yapıt grubunu oluştururlar. 241’i solo keman, 28’i iki keman; 1 tanesi üç ve 4 tanesi dört keman için yazılmışlardır. Besteci, içinde kemanın solist olarak yer aldığı 400’den fazla yapıt üretmiştir.
Sayfa 146
Birinci ve ikinci kemanlar, viyolalar, çello, kontrbas ve çembalodan oluşan çekirdek orkestra, iki obua, flüt ve fagotun yanı sıra korno, trompet ve davulun katılmasıyla genişler. Özellikle madeni üflemeliler ve vurmalılar av, savaş ve kutlama sahnelerinin canlandırılmasında önemli rol oynarlar. Önceleri lavta müziğinde kullanılan dans bölümleri, başlangıçta deneysel olarak tek tek üfleme ve yaylı gruplar tarafından, sonra giderek tüm orkestra tarafından da çalınmaya başlar. Tüm bu gelişmeler konçerto formunun doğuşunda önemli rol oynarlar.
Sayfa 142
Reklam
Önceleri solist çalgısı olarak trompeti yeğleyen besteciler kemanı, çalgıcıların eğlencelik aracı olarak küçümsemekteydiler. 16. yüzyılın sonlarından itibaren yaratıcı müzisyenlerin çoğu, artık kemancıların arasından çıkmaya başlar. Kısa süre içerisinde keman, yaylılar orkestrasının primadonnası ilan edilecek ve birçok besteci bu çalgı için yapıtlar verme yarışına gireceklerdir. Böylece vokal müzik stilinden gelen yazım üslupları, giderek kemana özgü figürlerle ve ezgisel akışlarla donanmaya başlar.
Sayfa 142
Müzik tarihinde daha çok konçerto bestecisi olarak bilinen Antonio Vivaldi, şifreli bas eşlikli sonatlardan orkestra yapıtlarına, operadan oratoryoya dek tüm müzik türlerinde yapıtlar yazmıştır. Bilinen yapıt sayısının toplam 825 kadar olduğu sanılmaktadır. Bunlardan yaklaşık 770 kadarının günümüze ulaşmış olduğu bilinmektedir.
Sayfa 139
Venedik, 17. yüzyılın ikinci yarısı ve 18. yüzyıl boyunca İtalya’nın ve Avrupa’nın en zengin opera kenti olur. Opera, o dönemde çok yeni bir şeydir ve katılımın çok fazla olduğu eğlence türlerinden biridir. Bir araştırmaya göre 18. yüzyıl Venedik’inde 1274 opera sahnelenmiştir. Bu, o dönemde operanın ne denli sevildiğinin bir kanıtı olarak değerlendirilebilir.
Sayfa 113
18. yüzyılın en sevilen yapıtlarından biri olan “Mevsimler” 1939’da Siena’daki Chigi sarayında verilen tarihi konser sonrasında büyük bir coşkuyla yeniden keşfedilmiş, önce tüm Avrupa’da daha sonra tüm dünyada ilgiyle karşılanmış ve kimi müzikbilimciler tarafından program müziği türünün ilk büyük örneği olarak kabul edilmiştir.
Sayfa 67
Reklam
Mevsimler, o dönem Fransa’sında da en sevilen yapıttır ve 1728’de ilk kez Paris’te seslendirildiğinde, sadece İlkbahar Konçertosu değil, kemancı Jean Pierre Guignon (1702-1774) üzerine de övgü dolu yazılar çıkmıştır.
Sayfa 67
Johann Friedrich Armand von Uffenbach
Sonlara doğru Vivaldi solo bir şeyler çalarak konsere katıldı, hayran kalmamak olası değildi. Öyle sınırsız bir imgelem gücü sergiledi ki gerçekten beni dehşete düşürdü. Çünkü böyle bir şey olamazdı, böyle bir çalış olanaksızdı ama olmuştu, çalınabilmişti. O çalı çırpı parmakları köprüye kadar dayandı, adeta yayını çekmeye yer kalmamıştı. Dört telin üzerinde zıvanadan çıkarcasına figürleriyle ve inanılmaz hızıyla çaldı, çaldı. Hepimizi şaşkına çevirmişti. Bu nefes kesen teknik karşısında büyülenmiştim.
Sayfa 45
17. ve 18. yüzyıl İtalya'sında bir berberin aynı zamanda müzisyen olması sıklıkla karşılan bir durumdur. Berber raflarında çeşitli çalgıların bulunması, beklerken sıkılmasınlar ve hoşça vakit geçirsinler diye tıraş olmaya gelen müşterilere küçük konserler verilmesi alışılmadık bir şey değildir.
Sayfa 16
205 syf.
10/10 puan verdi
Kitap, Antonio Vivaldi’nin hayatını ele alıyor. Burada en az Vivaldi kadar beni etkileyen kişi kitabın yazarı Emel Arslangiray oldu. Yıllarca bu kitabı yazma hayaliyle birçok ülkeden ve kütüphaneden kaynak ve bilgi toplayıp, kısa süre sonra amansız bir hastalık sonucu vefat etmesi çok hüzünlü bir başlangıç oluyor önsözde. Ama Emel Arslangiray’ın vefalı dostları çalışmalarıyla, arkadaşlarının emeklerini boşa çıkarmayıp, yaptığı tüm araştırma ve çalışmalarını derleyip bu kitabı bize sunmuşlardır. Ne mutlu Emel Hanım ve bizler adına. Kitap genel olarak hikaye gibi akıcı ve benim gibi enstrüman eğitimi alan arkadaşlara ve müziğe ilgi duyan herkese oldukça fazla müzikal terimler kazandırıyor. Tavsiye ederim. Keyifli okumalar.
Vivaldi, Venedik, Violin
Vivaldi, Venedik, ViolinEmel Arslangiray · Bağlam Yayınları · 20212 okunma