Enrico Lotti

Enrico Lotti

YazarÇizer
7.3/10
6 Kişi
·
6
Okunma
·
0
Beğeni
·
233
Gösterim
Yazara henüz alıntı eklenmedi.
Tarihin bazı gizemli söylencelerini hikayelerine konu etmeyi seven “ Alfredo Castelli ” bu defa çeşitli çağlarda dünyanın farklı yerlerinde yaşamış halkların folklorik efsaneleri arasında yer alan tipik karakterlerden "Yeşil Adam" ı (Green Man) günümüze aktarmayı amaçlamış. Bu amacını “ Enrico Lotti ” ile birlikte senaryolaştırırken “ Giovanni Romanini “ de çizimleriyle kendisine destek olmuş.

Yapraklarla ve dallarla kaplı, üzerinde çiçeklerin, sebzelerin, meyvelerin bulunduğu ve muhtemelen doğanın güçlerini ya da mevsimleri simgeleyen bir figür olan bu insan şeklindeki gövdelerin kökeninin çok eskilere dayandığı biliniyor. Bazı iddialar yeniden doğumun ve dirilişin simgesi olan ve genelde yüzü yeşil olarak gösterilen Mısır Tanrısı Osiris ile bağdaştırır. Rönesans döneminin ünlü İtalyan mimarı, mühendisi ve ressamı olan Giuseppe Arcimboldo’nun bahsi geçen meyve ve sebze bileşimlerinden oluşan meşhur resimlerinin esin kaynağı belki de bu efsanelerdir. (Ref: https://www.wikiart.org/en/giuseppe-arcimboldo )

Gerçeğin yine mitlerle harmanlaşmasından oluşan olay örgüsü içerisinde hikayemizin baş kahramanı bay meraklı Martin Mystère, hızla ağaçsızlaştırılan Amazon ormanlarının nasıl yağmalandığını gündeme getirirken, aynı anda paha biçilmez arkeolojik eserleri kaçıranlarla mücadele eder. Suçlular ve sorumlular belalarını bulurken bizler de geleceğe dair küçük iyimser beklentiler büyütürüz içimizde.

Bu hikayeden çıkarabileceğimiz en temel ders ise; “Doğayı Sev, Yeşili Koru!” olmalıdır.
Macera sinema tarihinin ilk yıllarına 1900lerin başına odaklanarak başlıyor. Henüz sinema adına kısa kısa filmlerin yapıldığı, bunların büyük fuarlarda gösterildiği yıllar. Gelişmiş efektler kullanmak için gizli bir teknik geliştiren ve bunu satmak için çabalayan "Vulcanelli" adlı bir kişinin günümüz modern sinemasına ve Hollywood'a kadar uzanan izlerini anlatan hareketli bir hikaye. Bulunan teknik o kadar gerçekçi özel efektler yaratmaktadır ki, izleyiciler gördüklerinin etkisiyle son derece sarsıcı psikozlara maruz kalmaktadır.

Anlatılan hikayeyi beğendim. En azından bu sayede sinemanın ilk yıllarına kısa da olsa bir yolculuk yapma, hatta bazı ilk çekim videoları internet üzerinde bulup izleme imkanı buldum. Günümüzde 3D, 4D sinemaların olağanüstü görüntü kalitesiyle arzı endam ettiği bir zamanda bu efektlerin ilgimizi bile çekmesi mümkün değil ama dönemine göre düşünmek, zamanının çabalarının hiç de göz ardı edilemeyecek kadar çok fazla olduğunu gösterecektir.

Bu macerada bende araştırma isteği yaratan başlıklar da şunlar oldu:
George Melies - https://www.google.com.tr/...e=UTF-8&oe=UTF-8
Kinetograph - https://www.google.com.tr/...0i10k1.0.G5NlsxuTU70
Louis Aimé Augustin Le Prince - https://www.google.com.tr/...203k1.0.OVoCq1W3UvM

Yazarın biyografisi

Adı:
Enrico Lotti
Unvan:
Yazar

Yazar istatistikleri

  • 6 okur okudu.
  • 2 okur okuyor.
  • 1 okur okuyacak.