Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ertuğrul Cesur

Ertuğrul CesurDr. Ali Şeriati yazarı
Yazar
7.2/10
5 Kişi
24
Okunma
5
Beğeni
1.338
Görüntülenme

Ertuğrul Cesur Gönderileri

Ertuğrul Cesur kitaplarını, Ertuğrul Cesur sözleri ve alıntılarını, Ertuğrul Cesur yazarlarını, Ertuğrul Cesur yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kötülük, kişinin mutluluğu yanlış yerde aramasından kaynaklanır. Kötülük yapmak, yani yanılmak, gerçek değerlerin yerine yalancı değerler koymaktan kaynaklanır. Bu nedenle en büyük erdem ve bilgelik kişinin kendini bilmesidir.
Sayfa 218Kitabı okudu
İslam bilim s.209
İslam, sürekli olarak ‘hüküm ancak Allah'ındır', 'din tümüyle Allah'ındır' ve 'mal Allah'ındır' diye yinelemekle İbrahimi tevhidin baltasını halka egemen olan sınıf şirkine ve üçlemeye, yani siyasi istibdada, iktisadi istismara ve dini eşekleştirmeye (istihmar) indirmeye çalışmaktadır.
Reklam
Şeriati Emeviler ve Abbasiler dönemlerinde İslam'ın fetihlerle yayılmış olmasının ve İslam imparatorluğunun sınırlarını genişletmiş olmasının İslam'ın esas hedefi olarak görülmemesi gerektiğini, bunun İslam gerçeği ile hiç bir ilgisinin olmadığını ifade ederek şöyle der: İslam'ın bu anlamda zaferlerinin aynısı, Rum, İran ve benzeri ülkelerin tarihlerinde; memleketlerini genişlet- mek isteyen Cengiz, Napolyon ve Dâra gibi beyinsiz ün- lülerin maceralarında bulunmaz değildir. Ama isimsiz, imansız ve yarı vahşi bir insanı, mesela Cündeb-i Cünade'yi, Ebû Zer'i Gifari yapabilmek, her hareket ve ekole nasip olamaz. Acaba İslam'ın gerçek zaferi Ebû Zer, Salman, Bilal ve Yasir gibi üç beş İnsanın eğitilmesi değil midir?
Sayfa 188Kitabı okudu
İslam bilim s.46
Balçıksal benlikten tanrısal benliğe doğru sürekli bir hicret içindedir insan.
Sayfa 184Kitabı okudu
İslambilim'in konusu olan tanrı Orta Çağ ilahiyatının (skolâstik) aksine, Tanrının ‘ne'liği değil, toplumsal, sınıfsal çatışmada hangi safta yer aldığıdır. Ve O gerçek, inkâr edilemez, yok sayılamaz Tanrı, insanlığın tarihsel mustazaf (ezilen) ve müstekbir (sömüren) çatışmasında 'doğayı' ve 'fıtratı' tarafsız yaratmayarak ispata gerek duymayacak kadar apaçık bir şekilde mustazaflar safında yer almaktadır.
Sayfa 180Kitabı okudu
Şeriati, ‘öze dönüş' ile Asr-ı Saadeti inşa eden, kültür ve medeniyet yaratan ruhu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Köleci Cahiliyenin teminatı putları kıran ve Habeşli siyahî bir köle olan Bilal'e Mekke soyluları karşısında bir ‘benlik' veren ruhun peşindedir.
Sayfa 167Kitabı okudu
Reklam
İnsanlar bilirlerse ki, tüm insanların Allah ile ilişkisi eşittir, Allah hiç kimseyi bir diğerinden daha üstün yaratmamıştır; artık o kabile patronları için bir imtiyaz kalmaz.
Sayfa 167Kitabı okudu
Şehadet...
Peygamber tarih boyunca yalancılık, dolandırıcılık ve sınıflaşmayla sürdürülen savaşı tamamlamak için gelmişti. İnsanların ırklarının bir, kaynaklarının bir, yaratıcılarının bir ve ilahlarının bir olduğunu duyurmakla, bir eşitlik da- vetçisi olacaktı. Getirdiği fikri ve ekonomik düzenle, Medine'de inanç, kanun ve sınıf eşitliğine dayanan örnek bir toplumun kurucusu olacaktı. Köle Bilal'ın değer ve onurunun, Mekke eşrafının değer ve onurundan daha çok hissedildiği, herkesin de bunu resmen tanıdığı bir toplum olacaktı.
Sayfa 168Kitabı okudu
Niçin Hz. Peygamber, "Allah birdir, Ondan başka ilah yoktur” dediği zaman Bilal, Ümeyye bin Halefin zul- münden kurtuluyor?...
Sayfa 168Kitabı okudu
Dr.şeriati
Kervandan geriye kalan bir ateş gibi bıraktık İslam'ı... Zamandan ayrılış ve zamanın hareketi zorunluluğu, bütün dinlerin, uygarlıkların, öğretilerin, devrimlerin ve hareketlerin hastalığıdır. Toplumdaki her öğreti, her hareket, her devinim ve her devrim işte böyle ölmektedir; zamandan ayrılmakla, zamanla birlikte gelmemekle!
Sayfa 164Kitabı okudu
Reklam
Ali şeriati ve Aydın...
Bu, günümüzde Avrupalı düşünürlerin 'Prometheusçu bilgi' dedikleri şeyin aynısıdır... Bu, bir bilginde bulun- mayabilen insani ‘öz bilinç'tir. Okuma yazması olmayan biri de ona ulaşmış olabilir. Bedevi Ebû Zer'de varken akademisyen İbn Sina'da olmayan, bu bilinçtir. İşte bu bilinç, bir ateş gibi cehalet gecesinde uykuya dalmış uyu- şuk kitleye düşüp hepsine yön bağışlar', hepsini harekete geçirir, herkese toplumsal sorumluluk duygusu kazandırır ve bireye kendi çağında, kendi halkı içinde peygamberce bir yükümlülük verir... Bu bilginin olumsuzlanması ise, 'cehalettir.
Sayfa 133Kitabı okudu
Ali şeriati (makaleler)
Bugün biz inanıp inanmamaya değil, bilmeye muhtacız. Bunca inanç bilgiyle iç içe olmadığı zaman yararlı olmadığı gibi zararlıdır da. Çünkü insani bütün enerjiyi sömürmekte, almaktadır. İman kendi kendine bir değere sahip değildir. Ali'ye, Muhammed'e, Kur'an'a tapmanın, Tanrıya tapmanın hiçbir değeri yoktur ve bazen bunlar bir kavmin donukluk ve talihsizliğinin sebebi olmaktadır. Tanımadığımız bir Ali, tanımadığımız bir Rüstem veya bir başkası gibidir. Bunların birbirinden ayrılması yalnız tanımakla mümkün olur. Yoksa sevmek, ağlamak, duygulara alet etmek bu dini kişiler için ne fark eder? Bilinmeyen bir İslam Buda'nın diniyle eşittir. Bilinmeyen bir şirkle, puta tapıcılıkla eşittir.
Sayfa 123Kitabı okudu
Şair Farazdak
insanların kalpleri Hüseyin'den yana atıyordu ancak; kılıçları Hüseyin'e karşı kalktı" ve fitneler de böylece sona erdi! Hâbil bir kez daha öldü, vicdan bir kez daha çarmıha gerildi, melekler bir kez daha haklı çıktı.
Hüseyin...
Fatima'nın evinden bir adam çıkar. Yalnız ve kimsesizdir! Bomboştur elleri! Karanlığa ve zulme karşı yürüyüşe geçmiştir. Ölümden başka bir silahı yoktur! Ancak o; ‘güzel ölme sanatı'nı yaşamdan iyi öğrenmiş bir ailenin çocuğudur.
45 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.