Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Graham Richards

Graham RichardsPsikolojiyi Yerli Yerine Oturtmak yazarı
Yazar
8.2/10
6 Kişi
14
Okunma
0
Beğeni
498
Görüntülenme

Graham Richards Gönderileri

Graham Richards kitaplarını, Graham Richards sözleri ve alıntılarını, Graham Richards yazarlarını, Graham Richards yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Psikoloji bilimi , psikolojiyi alışılmadık biçimlerde tarif ettiğinde veya açıkladığında, esasen bir psikolojik değişim sürecine girer . Daha öncede görüldüğü gibi , kendin hakkında yeni bir biçimde konuşmak, kendini değiştirmek anlamına gelmektedir .
Ve Ellis alaycı bir şekilde şunu gözlüyor: " Doğrudur, kadınlar erkeklere nazaran çocuksu duruma daha yakında kalırlar. Fakat , diğer taraftan erkeklerde maymun benzeri bir duruma ve bunamaya kadınlardan daha yakındırlar.
Reklam
" Tutku suçları" üzerine: Bir işi tasarlayıp planlarken kadınlar erkeklere oranla daha uzun zaman harcar; ayrıca bu planlama yapma daha serinkanlıca ve kurnazcadır ki suç saf tutkuda bulunması psikolojik olarak imkânsız olan bir yetenek ve şeytanca bir haz tarafından yönlendirilen bir iştir. Suç işlendikten sonra da her zaman masum pişmanlık duyulmaz; aksine, sıklıkla övünme hali görülür, suçlu nadiren intihar eder.
Kadınlar nadiren masadaki şarabın niteliklerini ayırt ederler ve gelenekler her ne kadar onları kahvaltı masalarının hazırlanmasından sorumlu tutsa da erkekler onların hiçbirinin başarılı şekilde çay ve kahve yapamadıklarını düşünürler.
"hayvanlar düşünmek için iyidir". Hayvanlar psikolojik olarak, bütün doğal olguların hepsinden daha etkilidir kendimiz hakkında düşünme yollarımızın hälä tükenmeyen bir kaynağıdır. Hayvan başlı Mısır Tanrılarından Greenpeace'e kadar; hayvanlarla ilişkilerimiz kim ve ne olduğumuz hakkındaki düşüncemizi tanımlar. Fakat hayvan davranışı sadece kendi içinde ve kendinden varolmaktadır, bu herhangi bir şeyin lehinde ya da aleyhinde bir tartışma değildir. Öyleyse hayvan davranışlarına anlam yükleyen bizler miyiz -yoksa kendi davranışlarımız için anlam sağlayan hayvan davranışları mıdır ?
Bizler kendimize uyan " anlamlar çerçevesi " ni seçmekte özgürüz - şu " doğru " dur bu " yanlış " tır diyebilecek bir durumumuz yok .
Reklam
apoletler üzerine askeri vurgu, kızgın gorillerde gösterildiği gibi, kabarıp kavga etmeye hazır olma durumunu artırdı, kur yapan erkeğin dişiye yiyecek sunması, kara büyü çikolatası da olsa bir kuş solucanı da olsa temel olarak aynıdır, fakat patronun bu kuş zengin yemek masası, çiftleşme mevsiminde gerçekte en üst erkeğin davranışından farklı olmayan sinyaller veren, gerçek toplumsal hiyerarşidir. Dua etmek üzere diz çökmek primatlara üzgü bir boyun eğme tavrıydı. O zaman, birinci sonuç, înceleme konusu olarak bu konudaki araştırmaları okuyanların, dünyaya bakışlarını değiştirerek bütünüyle doğrudan psikolojik bir etki oldu reklamlar bölgesel belirleyiciler haline geldi, siyasi nutuklar rakip deniz aygırlarının kükreyişleri haline geldi.
İnsan ve hayvan davranışları arasındaki devamlılığın evrimsel algısı " insan içindeki hayvan " diyebileceğimiz durumu tanımlamak için hızlı bir biçimde bir ilgi yarattı - insan davranışı ne ölçüde insan-öncesi atalarının özelliklerini taşır.
Çocuklar kimliklerini etraflarından aldıkları mesajlardan yaratırlar: Eğer bu mesajlar çelişkili ya da karışıksa, çocuklar neler olup bittiğini anlamaya çalışmakla gittikçe çoğalan garip boyutlara sürüklenirler.
Reklam
Çocuğa yaklaşmanın akla uygun bir yolu vardır. Onlara sanki birer yetişkinmiş gibi davranın. Onları giydirir ve banyo yaptırırken dikkatli ve ölçülü olun. Davranışlarınız her zaman nesnel ve nazikçe, fakat kararlı olsun. Onları asla kucaklayıp öpmeyin ve asla dizinize oturtmayın. Eğer öpmek zorundaysanız, iyi geceler derken sadece bir kez alnından öpün.
Güdüler, öğrenme ve alışkanlıklarla şekillenen içgüdülere bağlıdır. Bunlar bir kere yerleştiriğinde, göç ve daha geniş bilgi gibi çağdaş gelişmeler tarafından zayıflatılsa da muhafazakâr olma eğilimindedirler. Toplumsal ilişkileri belirleyen mekanizma çıkar çatışmalarının nasıl müzakere edildiğidir.
Savaş bir irade çatışmasıdır , irade gücü, moral ve körü körüne itaat , silahlardan çok daha önemlidir.
Le Bon'un kitlesi " akli buluşma " tarafından "telkin" yoluyla yönlendirilen mantıksız , fıkır fıkır, kaynaşan bir kalabalıktır. Hipnotize edenin , hipnotize edilene yaptığı gibi bir hatip doğru telkinlerde bulunarak kitleyi istediği tarafa yönlendirebilir. Bireysel kimlik kaybolur, daha üstün fakat daha ilkel "kitle aklı" nda eriyip gider. Kitle davranışı patolojiktir ve yeni bilimsel telkin ve hipnotizma anlayışı çerçevesinde kavranabilir. Le Bon, toplumun "doğal yöneticileri " ne bu yasaları nasıl kullanıp topluma nasıl gem vuracaklarını ve bu yasalarla bir patlamaya yol açacak içgüdüsel enerjileri nasıl yönlendirebileceklerini öğretmeyi amaçlamıştır.
Pazar araştırmaları yüzeyde tüketici davranışlarını ölçüyor gibi görünse de daha derinlemesine incelendiğinde bunların, daha önce olmayan yeni tutumları yaratmakta kullanıldığı ve bu yüzden "tüketicilerin" (hepimizin) psikolojik olarak ekonomik sistemin ihtiyaçlarına göre ayarlandığımız kültürel bir ortam yarattığı görülecektir. Bize sorulan soruların amacını sezebileceğimizi düşünürüz. Bize jelatinli marmelatın yuvarlak mı yoksa kare mi olmasını istediğimiz sorulursa buna bir cevap veririz -fakat bu soru daha önce var olmayan bir tutumu var etmek için bulunmuş bir yoldur. Daha da kötüsü, marmelatın şeklinin psikolojik olarak önemli olduğu bir toplum yaratılmasına yol açmaktadır. Psikolojik ölçüm eylemi ölçülen şeyi "psikoloji"yi değiştirmiştir.
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.